Nissan Leaf – test popularnego samochodu elektrycznego

Do testów udało nam się wypożyczyć dwa egzemplarze samochodu Nissan Leaf. Pierwszy to wersja podstawowa z akumulatorem 40 kWh, której cena startuje już od 115 tys. złotych. Druga wersja to model Nissan Leaf e+ z powiększonym akumulatorem 62 kWh, w dodatku w bogatej wersji wyposażenia Tekna. Leaf to jeden z najczęściej spotykanych samochodów elektrycznych na polskich ulicach. Czemu Polacy tak polubili ten model? O tym w naszym materiale.

Oba samochody testowaliśmy jeszcze w lutym i marcu, gdy temperatury były ujemne lub niewiele przekraczały 0 stopni Celsjusza. To wyjątkowo trudne warunki dla samochodów elektrycznych, bo sporo energii zużywają one wówczas na ogrzanie kabiny pasażerskiej. Pewnym rozwiązaniem dla oszczędnych jest wyłączenie klimatyzacji, co zwiększa maksymalny zasięg, ale jednocześnie zmniejsza komfort podróży i może ograniczać bezpieczeństwo (przy wyłączonej klimatyzacji parują szyby).

Samochody zrobiły na nas bardzo pozytywne wrażenie i na pewno uważamy, że warto brać je pod uwagę przy zakupie pojazdów elektrycznych, szczególnie jeśli mają to być na przykład auta firmowe. Pojazdy elektryczne są bardzo tanie w eksploatacji (koszt przejechania 100 km to od kilku do najwyżej kilkunastu złotych, w porównania do przynajmniej kilkudziesięciu złotych w przypadku aut spalinowych), dlatego w przypadku flot firmowych mogą przynieść wymierne oszczędności.

Dodaj komentarz