Honda AWV – najnowszy elektryczny autonomiczny pojazd roboczy
Najnowszy elektryczny autonomiczny pojazd roboczy Honda AWV (Autonomous Work Vehicles) może pracować samodzielnie lub pod kontrolą operatora. Jest w stanie przewozić ładunki o wadze do 400 kg i przystosowano go do pracy w trudniejszym terenie.
Honda AWV (Autonomous Work Vehicles)
Pierwsza wersja pojazdu Honda AWV (Autonomous Work Vehicles) została pokazana na targach CES 2018. w Las Vegas. Wtedy można było zapoznać się z planami zabudowy pozwalającej na różnorakie jego wykorzystanie.
Tym razem pokazano elektryczny autonomiczny pojazd roboczy Honda AWV w drugiej wersji. Firma twierdzi, że pojazd może działać do ośmiu godzin na jednym ładowaniu, nawet w środowisku, w którym panuje wysoka temperatura. AWV wykorzystuje do nawigacji różne czujniki, w tym GPS, radar, LiDAR, a także kamery 3D do zdalnego monitorowania.
Specyfikacja tego pojazdu jest następująca:
Wymiary pojazdu | 2,44 x 1,22 x 1,04 m |
Masa pojazdu bez ładunku | 721 kg |
Maksymalna ładowność | 399 kg |
Limit masy holowanej | 750 kg (w tym waga przyczepy) |
Minimalny promień skrętu | 3,9 m |
Zasięg przy maksymalnej ładowności | Do 45 km (w zależności od przypadku użycia) |
Czas pracy | Do 8 godzin (w zależności od przypadku użycia) |
Czas ładowania | Do 6 godzin (120V) |
Przetestowany na dużym placu budowy w Nowym Meksyku
Poligonem testowym była dla pojazdu Honda AWV budowa farmy fotowoltaicznej firmy Black & Veatch o powierzchni 1000 akrów.
„Dążenie Black & Veatch do innowacji budowlanych i bezpieczeństwa w miejscach pracy doprowadziło nas do tego związku z Hondą. Dzięki naszej wiodącej pozycji na rynku energii słonecznej testowanie tego nowego autonomicznego pojazdu roboczego wpisuje się w nasz nacisk na rozwój branży poprzez nowe i innowacyjne sposoby pracy w miejscach realizacji projektów” – powiedział Mario Azar, prezes Black & Veatch.
Pracowało tam, współpracując ze sobą, kilka pojazdów, które musiały poruszać się w terenie i przewozić materiały budowlane, wodę i inne zapasy. Dodatkowo holowały przyczepy z towarem o sumarycznej wadze (przyczepa+towar) wynoszącej do 750 kg. Sam pojazd może dźwigać ciężary o wadze do 400 kg.
Honda stworzyła wirtualny odpowiednik mapy o wysokiej rozdzielczości. Na niej operatorzy firmy wyznaczyli ścieżki, po których miały się poruszać pojazdy. Całość była tak opracowana, że precyzja pojazdów liczona była w pojedynczych centymetrach.
System zastosowany do sterowania pojazdami pozwalał także operatorom przejmować nad nimi kontrolę i sterować ręcznie.
„Dzięki naszemu partnerowi testowemu, firmie Black & Veatch, Honda była w stanie zademonstrować osiągi naszego wytrzymałego, całkowicie elektrycznego prototypu autonomicznego pojazdu roboczego w środowisku budowlanym na dużą skalę. Wierzymy, że Honda AWV ma potencjał, aby zapewnić większą wydajność, wyższy poziom bezpieczeństwa i lepsze parametry środowiskowe w branży budowlanej oraz w innych branżach poszukujących autonomicznego rozwiązania terenowego” – powiedział Kenton Williams, amerykański kierownik projektu Hondy AWV.
Źródło: Honda
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.