Honda AWV – najnowszy elektryczny autonomiczny pojazd roboczy

Najnowszy elektryczny autonomiczny pojazd roboczy Honda AWV (Autonomous Work Vehicles) może pracować samodzielnie lub pod kontrolą operatora. Jest w stanie przewozić ładunki o wadze do 400 kg i przystosowano go do pracy w trudniejszym terenie.

Honda AWV (Autonomous Work Vehicles)

Pierwsza wersja pojazdu Honda AWV (Autonomous Work Vehicles) została pokazana na targach CES 2018. w Las Vegas. Wtedy można było zapoznać się z planami zabudowy pozwalającej na różnorakie jego wykorzystanie.

Tym razem pokazano elektryczny autonomiczny pojazd roboczy Honda AWV w drugiej wersji. Firma twierdzi, że pojazd może działać do ośmiu godzin na jednym ładowaniu, nawet w środowisku, w którym panuje wysoka temperatura. AWV wykorzystuje do nawigacji różne czujniki, w tym GPS, radar, LiDAR, a także kamery 3D do zdalnego monitorowania.

Specyfikacja tego pojazdu jest następująca:

Wymiary pojazdu2,44 x 1,22 x 1,04 m
Masa pojazdu bez ładunku721 kg
Maksymalna ładowność399 kg
Limit masy holowanej750 kg (w tym waga przyczepy)
Minimalny promień skrętu3,9 m
Zasięg przy maksymalnej ładownościDo 45 km (w zależności od przypadku użycia)
Czas pracyDo 8 godzin (w zależności od przypadku użycia)
Czas ładowaniaDo 6 godzin (120V)

Przetestowany na dużym placu budowy w Nowym Meksyku

Poligonem testowym była dla pojazdu Honda AWV budowa farmy fotowoltaicznej firmy Black & Veatch o powierzchni 1000 akrów.

„Dążenie Black & Veatch do innowacji budowlanych i bezpieczeństwa w miejscach pracy doprowadziło nas do tego związku z Hondą. Dzięki naszej wiodącej pozycji na rynku energii słonecznej testowanie tego nowego autonomicznego pojazdu roboczego wpisuje się w nasz nacisk na rozwój branży poprzez nowe i innowacyjne sposoby pracy w miejscach realizacji projektów” – powiedział Mario Azar, prezes Black & Veatch.

Pracowało tam, współpracując ze sobą, kilka pojazdów, które musiały poruszać się w terenie i przewozić materiały budowlane, wodę i inne zapasy. Dodatkowo holowały przyczepy z towarem o sumarycznej wadze (przyczepa+towar) wynoszącej do 750 kg. Sam pojazd może dźwigać ciężary o wadze do 400 kg.

Honda stworzyła wirtualny odpowiednik mapy o wysokiej rozdzielczości. Na niej operatorzy firmy wyznaczyli ścieżki, po których miały się poruszać pojazdy. Całość była tak opracowana, że precyzja pojazdów liczona była w pojedynczych centymetrach.

System zastosowany do sterowania pojazdami pozwalał także operatorom przejmować nad nimi kontrolę i sterować ręcznie.

„Dzięki naszemu partnerowi testowemu, firmie Black & Veatch, Honda była w stanie zademonstrować osiągi naszego wytrzymałego, całkowicie elektrycznego prototypu autonomicznego pojazdu roboczego w środowisku budowlanym na dużą skalę. Wierzymy, że Honda AWV ma potencjał, aby zapewnić większą wydajność, wyższy poziom bezpieczeństwa i lepsze parametry środowiskowe w branży budowlanej oraz w innych branżach poszukujących autonomicznego rozwiązania terenowego” – powiedział Kenton Williams, amerykański kierownik projektu Hondy AWV.

Źródło: Honda

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x