Holograficzni pacjenci pomogą w szkoleniu lekarzy i pielęgniarek
Nowe partnerstwo, w którym uczestniczą szpitale uniwersyteckie w Cambridge (CUH) oraz Wydział Edukacji, przybliża szkolenie medyczne z wykorzystaniem technologii „rzeczywistości mieszanej”, w którym uczestniczą holograficzni pacjenci. Celem projektu jest zwiększenie dostępności spójnych, wysokiej jakości szkoleń klinicznych na całym świecie.
HoloScenarios, nowa aplikacja szkoleniowa oparta na holograficznych pacjentach, jest opracowywana przez Cambridge University Hospitals NHS Foundation Trust (CUH) we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge i firmą GigXR z Los Angeles. Pierwszy moduł skupia się na typowych schorzeniach układu oddechowego i nagłych wypadkach.
Rzeczywistość mieszana jest coraz częściej uznawana za przydatną metodę szkolenia na symulatorach. W miarę jak instytucje zwiększają zamówienia, szybko rośnie zapotrzebowanie na platformy, które oferują użyteczność i łatwość zarządzania nauczaniem w mieszanej rzeczywistości – – powiedział dr Arun Gupta, konsultant anestezjolog w CUH i dyrektor ds. kształcenia podyplomowego w Cambridge University Health Partnership, który kieruje projektem.
Studenci znajdujący się w tym samym pomieszczeniu, używający zestawów Microsoft HoloLens do rzeczywistości mieszanej, mogą widzieć się nawzajem w rzeczywistości. Holograficzni pacjenci są odwzorowani wielowarstwowo i precyzyjnie pod względem medycznym. Tworzy to wyjątkowe środowisko do nauki i ćwiczenia podejmowania ważnych decyzji oraz wyborów dotyczących leczenia w czasie rzeczywistym.
Holograficzni pacjenci umożliwiają szkolenie przez internet
Za pomocą tego samego rodzaju zestawu wykładowcy mogą zmieniać reakcje pacjenta, wprowadzać komplikacje oraz rejestrować obserwacje i dyskusje – zarówno osobiście w grupie, jak i zdalnie, przez Internet, z praktycznie dowolnego miejsca na świecie.
Uczący się mogą również oglądać, współtworzyć i oceniać za pomocą smartfonów lub tabletów z systemem Android lub iOS scenariusze, w których uczestniczą holograficzni pacjenci. Oznacza to, że realistyczne i bezpieczne nauczanie immersyjne może być dostępne, dostarczane i udostępniane na całym świecie, a technologia ta jest obecnie dostępna na licencji dla instytucji edukacyjnych.
Równolegle z opracowywaniem i udostępnianiem HoloScenariuszy profesor Riikka Hofmann z Wydziału Edukacji w Cambridge prowadzi analizę nowej technologii jako środka dydaktycznego w którym główną rolę odgrywają holograficzni pacjenci.
Nasze badania mają na celu odkrycie, w jaki sposób takie symulacje mogą najlepiej wspierać proces uczenia się i przyspieszyć wprowadzenie skutecznych szkoleń z wykorzystaniem rzeczywistości mieszanej, a jednocześnie zapewnić informacje na temat bieżącego rozwoju – powiedziała Hofmann.
Mamy nadzieję, że pomoże to instytucjom we wdrażaniu rzeczywistości mieszanej do ich programów nauczania, w taki sam sposób, w jaki instytucje wprowadzają konwencjonalne zasoby, takie jak podręczniki, manekiny, modele lub oprogramowanie komputerowe, a w efekcie poprawi wyniki leczenia pacjentów.
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.