iPhone – smartphone pokonany

5 września 2007 0 przez Piotr Bulski

Pierwsza komórka Apple odpowiadała w lipcu za niemal 2 proc. amerykańskiej sprzedaży telefonów komórkowych. Lipiec był pierwszym pełnym miesiącem, w którym można było podliczyć wyniki sprzedaży sprzętu, który debiutował w Stanach Zjednoczonych pod koniec czerwca. Według podliczeń firmy analitycznej iSuppli, telefonowi Apple iPhone udało się pokonać wszystkie komórki typu smartphone, wliczając w to modele firmy Palm oraz BlackBerry, ale i Nokii, Motoroli i innych marek. Według analityków, udział telefonów Apple w rynku komórkowym za oceanem sięgnął 1,8 proc. (sprzedano około 220 tys. tych urządzeń).

Specjaliści podliczyli nawet kto kupował telefon „z jabłkiem”. W lipcu w 52 proc. byli to mężczyźni, którzy w przeważającej części (57 proc.) byli w wieku do 35 lat. 25 proc. kupujących zmieniło przy tej okazji operatora komórkowego na AT&T (to jedyny oficjalny operator oferujący komórki iPhone w Stanach Zjednoczonych).

iSuppli ocenia, że w przyszłym roku firma zdoła wprowadzić na rynek około 13,5 mln komórek. W 2009 miałoby to być już 21,1 mln, a w kolejnych dwóch latach odpowiednio 26,8 mln oraz 30 mln. W tym roku firma zdoła sprzedać zdaniem specjalistów około 4,5 mln telefonów.

Dla iSuppli iPhone nie jest komórką typu smartphone, ale tzw. „crossover phone”, plasującym się pomiędzy urządzeniami smartphone, a dobrze wyposażonymi komórkami.