Ericsson stawia na rozwiązania multimedialne

30 października 2008 0 przez Grzegorz Pietrzak

Ericsson Consumer Lab sprawdził, że w domach użytkowników Internetu na
podłączenie do sieci oczekuje średnio siedem ekranów – są to ekrany
komputerowe, telewizyjne, wyświetlacze odtwarzaczy MP3 czy ekrany
telefonów komórkowych. Mobile TV, aplikacja najbardziej pożądana przez
użytkowników, to telewizja i video na żądanie, oraz nagrywanie filmów. Ericsson Consumer Lab twierdzi że telewizja mobilna będzie najpopularniejszym serwisem multimedialnym. Ericsson Consumer Lab ogłosił wyniki badań przeprowadzonych w 2007/2008 na wybranych rynkach europejskich i USA. Wyniki potwierdzają zainteresowanie użytkowników końcowych rozwiązaniami mobilnej telewizji i IPTV.

 

W Polsce Ericsson wdraża u operatorów rozwiązania pozwalające na pełną
usługę telewizji mobilnej. Jednakże dotychczas dostępne są jedynie
usługi tradycyjnej telewizji w komórce. Telewizja na żądanie oraz
podcast są znane odbiorcom w USA, aż 22% użytkowników amerykańskich
zaznajomionych z tą technologią chciałoby korzystać z niej w większym
stopniu.

Szacuje się, że obecnie 3% posiadaczy telefonów komórkowych w badanych
krajach korzysta z aplikacji Mobile TV. Procent zainteresowanych Mobile
TV sięga 30% na rynkach brytyjskim i szwedzkim.

Mobile TV to znacznie więcej niż tradycyjna telewizja dostosowana do
małego ekranu. Aplikacja jest spersonalizowana, interaktywna i można
dzięki niej oglądać cokolwiek się zapragnie, bez względu na czas,
miejsce czy urządzenie. Te cechy uzupełnione o łatwość obsługi, szybkie
przełączanie programów i reklamę skierowaną do konkretnego odbiorcy,
powoduję, że usługa zwiększa lojalność użytkownika do usługi i do
operatora. Mobile TV to także portfolio, które wychodzi ponad
standardowe usługi głosowe. Zawiera usługi takie jak video na żądanie
czy przeglądanie stron internetowych. Respondenci, których zapytano o
zainteresowanie korzystaniem z szerokopasmowego mobilnego Internetu , skorzystaliby z niego w domu (80%), w miejscach publicznych(65%) i w
czasie podróży (63%).

Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi
mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego
rozwiązania Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za
pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym
świecie.

Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci
spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty
za pośrednictwem komórki. Są skłonni płacić od 10 do 15 euro
miesięcznie. To ogromna szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą
dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając
opłaty za kontent, reklamę tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za
korzystanie z nowych możliwości, opłaty za konkursy i głosowania, a
nawet wirtualne zakupy.

Badania przeprowadził Ericsson Consumer Lab w roku 2007/2008 w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemczech, we Włoszech oraz USA.