Centrum Obsługi Technicznej Fujifilm

28 czerwca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Firma Fujifilm uruchomiła pierwsze w Polsce Centrum Obsługi Technicznej dla użytkowników nośników pamięci masowej Fujifilm. Serwis oferowany przez Centrum obejmuje szeroki zakres usług związanych z obsługą nośników pamięci masowej i zgromadzonych na nich danych.

„Do dyspozycji użytkowników nośników pamięci masowych Fujifilm pozostaje również Całodobowe Centrum Obsługi Telefonicznej (Call Center), które służy pomocą w kluczowych kwestiach związanych z obsługą nośników danych” – wyjaśnia Katarzyna Łazęcka, Product Manager Fujifilm Polska.

Znaczną część asortymentu Fujifilm stanowią nośniki pamięci masowej, w tym taśmy do tworzenia kopii zapasowych, takie jak LTO (wszystkie generacje, również wersje WORM oferowane w komfortowych pakietach archiwizacyjnych), SDLT, DLT IV, DDS o pojemnościach od 2GB (DDS1) do 400GB (LTO3). W ofercie firmy znajdują się również specjalne taśmy o znacznie większych pojemnościach (3592, 3590 i 3590E) polecane przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw (sektor Enterprise).

Obecnie Centrum świadczy usługi w języku angielskim, ale rozważane jest wprowadzenie obsługi także w języku polskim.
Inne usługi oferowane przez Centrum, to:

– etykietowanie i inicjalizacja lub grawerowanie laserowe nośników, czyli profesjonale i czytelne oznaczanie nośników, zgodnie z życzeniem klienta;
– migracja danych, czyli przenoszenie dużych ilości danych ze starych systemów na nowe;
– konwersja danych, czyli łączenie i przenoszenie danych z różnych formatów, nośników czy też rozmaitych struktur do nowego systemu tworzenia kopii zapasowych;
– analiza i sprawdzanie spójności danych, czyli sprawdzanie integralności i stanu danych w celu jak najszybszego wykrycia błędów lub uszkodzeń, które mogą prowadzić do poważnych strat;
– odzyskiwanie danych z uszkodzonych nośników;
– likwidacja danych i nośników prowadzona w certyfikowanych warunkach.