BlackBerry kusi firmy nowymi usługami
Konferencja BlackBerry Live była okazją do przybliżenia planów firmy dotyczących nowych usług dla biznesu. Jest wśród nich m.in. komunikator BlackBerry Enterprise IM 3.0 oraz rozwiązanie BlackBerry Enterprise Service 10 do zarządzania urządzeniami prywatnymi stosowanymi w celach służbowych. Producent przedstawił także nowy smartfon BlackBerry Q5 z klawiaturą QWERTY, wyposażony także w dotykowy ekran o przekątnej 3,1”.
Rozwiązanie BlackBerry Enterprise Service 10 dostępne jest już w wersji 10.1. Umożliwia ono zarządzanie urządzeniami z różnymi systemami – smartfonami BlackBerry 10, tabletami PlayBook, a także urządzeniami z systemami iOS i Android i starszymi modelami smartfonów BlackBerry. Nowe funkcje pulpitu nawigacyjnego przedstawiają w czytelny sposób informacje oraz dane statystyczne dotyczące wszystkich urządzeń klienta. Oprogramowanie jest już dostępne do pobrania. Jak zapewnia producent, aktualizacja jest łatwa i intuicyjna, a klienci używający dotychczas rozwiązania BlackBerry Enterprise Server 5 mogą jej dokonać szybko i bez zmian w zaporach sieciowych.
Na bazie nowej usługi działa komunikator BlackBerry Enterprise IM 3.0, dostosowany do potrzeb firm. Komunikator współpracuje z Microsoft Lync, Microsoft Office Communication Server i IBM Lotus Sametime. Oferuje funkcje takie jak informacje o dostępności, czat dwu- i wieloosobowy w czasie rzeczywistym, możliwość aktualizacji profilu i zmian statusów użytkownika, a także natychmiastowe przełączanie czatu tekstowego na połączenie głosowe. Dzięki funkcji BlackBerry Balance umożliwia oddzielenie służbowych komunikatorów od materiałów osobistych.
BlackBerry zapowiada także rozwój funkcji społecznościowych. Latem pojawi się Messenger dla systemów Androida i iOS, z funkcjami m.in. błyskawicznego czatu (także wieloosobowego), udostępniania zdjęć i notatek głosowych. W ramach komunikatora pojawi się funkcja kanałów, za pośrednictwem której użytkownicy mogą łączyć się z ważnymi dla siebie firmami, markami, gwiazdami i grupami. Wbudowane narzędzia mają umożliwić łatwe monitorowanie i ocenę zaangażowania oraz interakcji użytkowników.
Zachodzi tylko obawa, że zaangażowanie użytkowników na platformie BlackBerry będzie tak znikome, że nikt nie będzie z tej ostatniej funkcji korzystał.