Samochód elektryczny kontra zima – Elektrycznie Tematyczni #21

Zima 2021 przypomniała nam, jak wyglądały zimy sprzed lat. Był mróz, dochodzący do -20°C w centrum Polski, a przekraczający -30°C w niektórych rejonach kraju. Wciąż jest mnóstwo śniegu. Jak w takich warunkach radzą sobie samochody elektryczne? Ile faktycznie tracą zasięgu, a także jak wygląda ich eksploatacja w warunkach zimowych? To temat naszej rozmowy w tym odcinku podcastu Elektrycznie Tematyczni.

Naszym gościem jest Paweł Śmigielski, od ponad 20 lat szef polskiego oddziału firmy Kingston produkującej między innymi moduły pamięci RAM czy nośniki SSD (Kingston jest też właścicielem marki HyperX). Paweł prywatnie od wielu lat jeździ samochodem elektrycznym, chociaż prywatnie jest entuzjastą motoryzacji i jak sam podkreśla, w jego żyłach płynie raczej benzyna niż prąd. Elektryk to jego pojazd do jazdy na co dzień – ale w garażu trzyma też auto spalinowe „na wszelki wypadek” oraz na dłuższe trasy.

Elektrykiem w zimie

Paweł podzielił się z nami swoimi wieloletnimi doświadczeniami na temat tego, jak samochody elektryczne zachowują się na mrozie – przede wszystkim, ile realnie tracą zasięgu. Odrębną kwestią jest także wrażliwość aut elektrycznych na bardzo wysokie temperatury – elektryki takich warunków też nie lubią.

Jednocześnie Paweł podkreślił, że w Polsce mamy idealne warunki dla aut elektrycznych – przez zdecydowaną większość roku temperatury mamy na poziomie plus kilkunastu stopni Celsjusza, a to optymalne warunki dla elektryków. Nie mamy zbyt wiele dni bardzo upalnych latem, jak również zimą takich, gdy temperatury spadają poniżej minus kilkunastu stopni Celsjusza.

Przy okazji zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału na temat Volkswagena ID.3, którego testowaliśmy w grudniu, gdy temperatura oscylowała wokół 0 st. C.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x