Oficjalne polskie „łał”, czyli premiera Windows Vista PL

8 marca 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

W miesiąc po pojawieniu się Windows Vista na sklepowych półkach Microsoft zorganizował oficjalną polską premierę nowych okienek.

Do warszawskiego klubu Platinium zaproszeni zostali przedstawiciele biznesu, branży rozrywkowej, sektora IT oraz mediów. Kolejność wymieniania nie jest przypadkowa.




Microsoft stwierdził, że z powodu kilkumiesięcznej dostępności systemu nie ma sensu przygotowywanie imprezy stricte technicznej – o Viście pisano już wiele razy, prezentując wiele odmiennych punktów widzenia. Dlatego też część „oficjalną” ograniczono do minimum: wystąpienia Marka Rotera (szefa polskiego oddziału Microsoft) oraz Vahé Torossiana (wiceprezesa Microsoft na region EMEA) trwały łącznie raptem kilka minut.



Marek Roter i Vahé Torossian oficjalnie prezentują Vistę w Polsce.

Wzorem premiery światowej oficjele MS ogłosili oficjalną premierę systemu naciśnięciem loga Visty na dużym ekranie, po czym w rozrywkowy nastrój gości wprowadzili iluzjoniści. W klubie ustawione były stanowiska, dzięki którym zainteresowani mogli zapoznać się z nowymi i nieco starszymi produktami MS: Windows Vista, Microsoft Office 2007 oraz Xbox 360.






Wśród zaproszonych gości znajdowali się przede wszystkim przedstawiciele światu dużego biznesu oraz gwiazdy i gwiazdki ekranu i sceny, ochoczo obfotografowywane przez grono fotoreporterów. To właśnie biznes i life style był grupą docelową Microsoftu, branża IT oraz branżowi dziennikarze z Vistą zapoznali się już przecież kilka miesięcy wcześniej.




Wśród zaproszonych gości znaleźli się między innymi Maciej Witucki (prezes TP) oraz Hirek Wrona. Obaj po prawej.

Podczas spotkania Microsoft wylosował wśród gości 10 kopii systemu Windows Vista Ultimate Limited Numbered Signature Edition, z wydrukowanym na pudełku podpisem Billa Gatesa. Rekordzista został wylosowany w sumie trzy razy (rolę losów pełniły wizytówki). Szczęśliwiec zgłosił się tylko za pierwszym razem.



Podczas losowania szczęście sprzyjało znanym.



Impreza miała więc charakter towarzyski, co podkreślał Microsoft „stawiając wszystkim” – drinki i przekąski cieszyły się dużą popularnością. Dzięki temu atmosfera była wybitnie nieoficjalna, a w rozmowach – przynajmniej wśród osób związanych z IT – poruszano wiele tematów, od czasu do czasu zahaczając także o branżę.




Partnerami Microsoft podczas imprezy byli – i będą podczas dalszej popularyzacji Visty – Intel, Toshiba, Samsung i D-Link. Najwięcej emocji wzbudził wybór Intela, gdyż na całym świecie MS promuje Vistę razem z… AMD. Polska jest jednym z dwóch krajów na świecie, gdzie korporacja z Redmond postawiła na „niebieskich”.

Stało się to powodem ożywionych dyskusji między gospodarzami spotkania a przedstawicielami AMD. Według „zielonych” wszelkie atuty (szczególnie na polskim rynku) są w ich rękach i dlatego MS powinien „dochować wierności”.

Wybór Intela staje się jeszcze ciekawszy w świetle ostatnich deklaracji Paula Otellini, który nie zamierza wprowadzić Visty do Intela przed pokazaniem się dodatku Service Pack 1.




W kuluarach można było także usłyszeć o wyjątkowo nieprzyjemnej niespodziance, jaką Microsoft może za jakiś czas sprezentować użytkownikom nielegalnych kopii Visty. Czegoś takiego jeszcze nie było – cios będzie naprawdę poważny. O szczegółach postaramy się poinformować jak najszybciej.

Udało nam się też dowiedzieć kilku szczegółów na temat preferencji kupujących Vistę: 70% użytkowników wybiera edycję Home Premium. Przekonanie nabywców do pomijania najtańszej wersji Visty – Home Basic – Microsoft uznaje za sukces.

Na zakończenie usłyszeliśmy, że następna wielka premiera systemu MS będzie miała miejsce za pięć lat. Pytanie o plotki na temat wprowadzenia do sprzedaży następcy Visty już za dwa lata skwitowano uśmiechem.