Smart TV lepsze niż 3D

7 stycznia 2013 0 przez Marcin Kaczmarek

Analitycy z firmy Strategy Analytics policzyli, że na świecie pracuje już 104 mln telewizorów z funkcjami internetowymi, czyli tzw. Smart TV. Wg ich szacunków liczba ta wzrosła o 104% w porównaniu z rokiem poprzednim, a jest to głównie zasługą rynku chińskiego. W samym roku 2012 sprzedano około 53 mln sztuk tych urządzeń, a w 2017 roku sprzeda się 180 mln. Otwiera to nowy rynek dostawcom treści i reklam, a także producentom aplikacji. 

Jeśli chodzi o szacunki dotyczące Polski, działa u nas ok. 600 tys. telewizorów z funkcjami Smart TV, głównie marki Samsung.

Autorzy raportu dotyczącego Smart TV nie porównują liczb do rynku telewizorów 3D, ale z tymi ostatnimi jest chyba nie najlepiej. Wg większości analiz ich roczna sprzedaż to około 20 mln sztuk (wcześniejsze prognozy mówiły o 30 mln). Pojawiają się także opinie, że klienci nie za bardzo zwracają uwagę na tę technologię, kupując ją "przy okazji" w wyższych modelach telewizorów.