Salesforce kupi Slacka za 27,7 mld dolarów – aktualizacja

Salesforce kupi Slacka za 27,7 mld dolarów – aktualizacja

2 grudnia 2020 0 przez Maciej Lewczuk

Okazuje się, że pogłoski dotyczące tego, iż Salesforce chce kupić Slacka okazały się prawdziwe. Będzie to jedna z największych transakcji w branży.

Zakupy w branży oprogramowania

Salesforce w kilku ostatnich latcach dokonało wielu zakupów. Oczywiście nie tylko ta firma. IBM nabył firmę Red Hat za 34 mld dolarów. AMD nabywa firmę Xilinx za 35 mld dolarów.

Niestety w branży wstrzymano zakupy, gdyż wiele firm zyskało na pandemii. Przez przejście wielu działań dokonywanych przez firmy i ich pracowników, środowiska związane z organizacją pracy i komunikacją przez internet, znacznie wzrósł popyt na ich usługi, a zatem także ich wycena na rynku.

Analizując rynek, konkurenci Salesforce mają platformy do obsługi współpracy pracowników zdalnych. Microsoft dysponuje narzędziem Teams, które świetnie zgrywa się z Office 365. Adobe integruje świeżo zakupionego Workfronta ze swoją chmurą. Twilio zakupiło za 3,2 mld dolarów usługę Segment, która świetnie uzupełni portfolio firmy.

Obecnie Zoom i Shopify wyceniane są na około 125 mld dolarów, Twilio na 50 mld dolarów, a Snowflake 90 mld dolarów.

Salesforce nie ma takiego narzędzia, ale przecieki dotyczą możliwości zakupu Slacka.

Salesforce kupi Slacka?

Analitycy spekulują, że mimo wyceny Slacka wynoszącej obecnie około 24 mld dolarów, Salesforce nosi się z zakupem tej platformy.

Slack jest jedną z bardziej znanych aplikacji do koordynacji projektów i kontaktów pracowników firm. Nasza redakcja używa Slacka i bardzo sobie to oprogramowanie chwalimy. Znacznie usprawnia naszą pracę, oferując intuicyjną, szybką obsługę projektów.

Salesforce miał zakusy na Twittera, ale nie udało się przekonać akcjonariuszy. LinkedIna podkupił mu Microsoft.

Gdy Salesforce kupi Slacka, uzyska możliwości, którego nie zapewnia mu narzędzie Customer 360.

Mając w swoim portfolio Slacka zyska znacznie szersze możliwości niż Microsoft.

Co więcej, na transakcji oczywiście zyska także Slack, gdyż obecnie brakuje mu możliwości skalowania. Dzięki połączeniu z Salesforce zyska ogromną rzeszę klientów, którzy świetnie spożytkują wszystko, co to narzędzie przynosi. To narzędzie pozwala także integrować różne inne usługi, dzięki czemu jest niezwykle uniwersalne. Możliwe, że dzięki niemu Salesforce mógłby świetnie konkurować z Microsoftem i Adobe.

Czy spekulacje okażą się prawdą pokażą najbliższe tygodnie. Śledzimy temat z zaciekawieniem.

AKTUALIZACJA 02.12.2020

Pogłoski okazały się prawdziwe! Firma Salesforce ogłosiła, że przejmuje Slacka za 27,7 mld dolarów.

To mecz w niebie. Salesforce i Slack razem ukształtują przyszłość oprogramowania dla przedsiębiorstw i zmienią sposób, w jaki wszyscy pracują w całkowicie cyfrowym świecie, gdzie można pracować z dowolnego miejsca.” – powiedział Marc Benioff, współzałożyciel i dyrektor generalny Salesforce.

Ponieważ oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę w działaniu każdej organizacji, podzielamy wizję upraszania, zwiększonej mocy i elastyczności, a ostatecznie większego stopnia dostosowania i sprawności organizacyjnej. Osobiście uważam, że jest to najbardziej strategiczna kombinacja w historii oprogramowania i nie mogę się doczekać, kiedy zacznę działać.” – powiedział Stewart Butterfield, dyrektor generalny Slacka.

Salesforce i Slack razem dadzą firmom jedno źródło informacji dla ich biznesu oraz ujednoliconą platformę do łączenia pracowników, klientów i partnerów ze sobą oraz aplikacjami, których używają na co dzień.

Slack zostanie głęboko zintegrowany z każdą chmurą Salesforce. Jako nowy interfejs Salesforce Customer 360, Slack zmieni sposób, w jaki ludzie komunikują się, współpracują i podejmują działania na informacjach o klientach w Salesforce, a także informacjach ze wszystkich innych aplikacji i systemów biznesowych, aby zwiększyć produktywność, podejmować mądrzejsze, szybsze decyzje i tworzyć połączone doświadczenia klientów.

Takie połączenie to duży problem dla Microsoftu i Adobe. Zobaczymy, co pokażą najbliższe miesiące.

Źróło: CNBC, Slack, Salesforce