Rynek LCD: HANNspree coraz mocniejsze w Europie
Firma HANNspree, specjalizująca się w produkcji monitorów, telewizorów LCD i akcesoriów komputerowych opublikowała wyniki finansowe z rynku europejskiego za pierwsze cztery miesiące bieżącego roku. Pierwszy kwartał 2009 roku to początek sprzedaży monitorów LCD marki HANNspree w Europie Centralnej oraz Wschodniej. Można śmiało stwierdzić, że kryzys gospodarczy nie dotknął firmy w tak dużym stopniu, jak pozostałych gigantów branży.
W ciągu pierwszych 3 miesięcy tego roku firma z Tajwanu zdołała zanotować zysk netto i osiągnąć następujące wyniki:
- 4. pozycja na Węgrzech, z udziałem rynku 6,1%. Awans z 8. pozycji w
czwartym kwartale 2008 (ustępując tylko gigantom, jak LG, Samsung i
Asus) - 12. pozycja w Czechach. Awans z 19. pozycji w czwartym kwartale 2008 (wyprzedzając m.in. AOC, Hyundai, Iiyama, AG Neovo)
- 15. pozycja w Polsce. Awans z 20. pozycji w czwartym kwartale 2008 (wyprzedzając marki Lenovo, Viewsonic i AG Neovo)
- 13. pozycja w Rumunii. Awans spoza pierwszej dwudziestki w czwartym
kwartale 2008 (wyprzedzając marki Lenovo, Philips, Viewsonic, AOC)
Osiągnięcie takich wyników możliwe było dzięki prowadzeniu odpowiedniej
polityki doboru partnerów handlowych, konsekwentnej budowie marki
poprzez działania PR i marketingowe oraz atrakcyjnym cenom produktów.
Hannspree troszczy się również o zapewnienie odpowiedniej marży w
kanale dystrybucyjnym i dealerskim.
W całej Europie Zachodniej, HANNspree osiągnęło 8. pozycję (awans z 9.
w czwartym kwartale 2008) z udziałem rynku na poziomie 4%.
Powyższe wyniki dotyczą jedynie udziałów firmy w rynku monitorów LCD.