Rynek LCD: HANNspree coraz mocniejsze w Europie

22 maja 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Firma HANNspree, specjalizująca się w produkcji monitorów, telewizorów LCD i akcesoriów komputerowych opublikowała wyniki finansowe z rynku europejskiego za pierwsze cztery miesiące bieżącego roku. Pierwszy kwartał 2009 roku to początek sprzedaży monitorów LCD marki HANNspree w Europie Centralnej oraz Wschodniej. Można śmiało stwierdzić, że kryzys gospodarczy nie dotknął firmy w tak dużym stopniu, jak pozostałych gigantów branży.

W ciągu pierwszych 3 miesięcy tego roku firma z Tajwanu zdołała zanotować zysk netto i osiągnąć  następujące wyniki:

  • 4. pozycja na Węgrzech, z udziałem rynku 6,1%.  Awans z 8. pozycji w
    czwartym kwartale 2008 (ustępując tylko gigantom, jak LG, Samsung i
    Asus)
  • 12. pozycja w Czechach. Awans z 19. pozycji w czwartym kwartale 2008 (wyprzedzając m.in. AOC, Hyundai, Iiyama, AG Neovo)
  • 15. pozycja w Polsce. Awans z 20. pozycji w czwartym kwartale 2008 (wyprzedzając marki Lenovo, Viewsonic i AG Neovo)
  • 13. pozycja w Rumunii. Awans spoza pierwszej dwudziestki w czwartym
    kwartale 2008 (wyprzedzając marki Lenovo, Philips, Viewsonic, AOC)

Osiągnięcie takich wyników możliwe było dzięki prowadzeniu odpowiedniej
polityki doboru partnerów handlowych, konsekwentnej budowie marki
poprzez działania PR i marketingowe oraz atrakcyjnym cenom produktów.
Hannspree troszczy się również o zapewnienie odpowiedniej marży w
kanale dystrybucyjnym i dealerskim.

W całej Europie Zachodniej, HANNspree osiągnęło 8. pozycję (awans z 9.
w czwartym kwartale 2008) z udziałem rynku na poziomie 4%.

Powyższe wyniki dotyczą jedynie udziałów firmy w rynku monitorów LCD.