Produkcja półprzewodników na Tajwanie większa o ponad 25 procent
Według najnowszych szacunków, tajwańska produkcja półprzewodników ma skoczyć w tym roku o ponad jedną czwartą osiągając jednocześnie niewidziany dotąd poziom. To oznacza największy wzrost w ciągu ostatniej dekady, spowodowany głównie chęcią zaspokojenia ogromnego popytu na układy scalone.
Produkcja w 2021 r. wzrośnie o 25,9% osiągając wartość 147 miliardów dolarów – informuje w najnowszym raporcie rządowy think tank, Science and Technology International Strategy Center. Analitycy spodziewają się, że w przyszłym roku produkcja będzie nadal rosnąć i osiągnie wartość 161 miliardów dolarów. Wzrost będą napędzały głownie zaawansowane układy produkowane przez TSMC – firmę, która 9 listopada zapowiedziała budowę kolejnego fabu w mieście Kaohsiung.
Mimo tych oszałamiających wartości, producenci z trudem nadążają za rosnącym popytem, a uruchomienie nowych mocy produkcyjnych to kwestia kilku lat. Niedobór chipów może więc potrwać przynajmniej końca do 2022 roku.
Braki półprzewodników potrwają jeszcze rok
Częścią problemu jest to, że podaż materiałów wyjściowych, takich jak 300-milimetrowe wafle krzemowe dla najnowocześniejszych układów scalonych, nie rośnie wystarczająco szybko.
Produkcja półprzewodników może być wąskim gardłem w 2022 roku – ostrzega Dział Badań Przemysłu tokijskiego Mizuho Bank.
Zaniepokojone taką możliwością tajwańskie Ministerstwo Spraw Gospodarczych zorganizowało w czwartek w Tajpej wspólne seminarium z Mizuho Bank, aby zachęcić Japończyków do inwestowania na wyspie. Większość sprzętu i materiałów do produkcji chipów używanych na Tajwanie pochodzi właśnie z Japonii.
Lora Ho, starszy wiceprezes TSMC ds. sprzedaży w Europie i Azji, wezwał japońskich dostawców do inwestowania w produkcję gazów i płynnych materiałów dla przemysłu półprzewodnikowego na Tajwanie.
Źródło: Nikkei
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.