Procesy biznesowe zyskują na znaczeniu

Zarządzanie procesami biznesowymi (Business Process Management – BPM) staje się niezbędne, zwłaszcza w kontekście nowej architektury biznesowej: Service Oriented Architecture (SOA).

Do takiego wniosku prowadziz Business Process Report 2007, najnowsze badania zainteresowania europejskich firm rozwiązaniami do zarządzania procesami biznesowymi, przeprowadzonego na zlecenie firmy IDS Scheer.

Niemal 80 proc. badanych firm z niemieckojęzycznego obszaru Europy jest poważnie lub bardzo poważnie zaangażowanych w projekty związane z BPM, co potwierdza niesłabnące od kilku lat trendy. Na pytanie o najważniejsze cele prac związanych z implementacją BPM badane firmy wymieniają na pierwszym miejscu modelowanie i optymalizację wewnętrznych procesów (jest to bardzo ważne i ważne dla 91 % indagowanych) oraz wzrost efektywności i redukcję kosztów (bardzo istotne i istotne dla 90 % badanych).

Znaczenie firmowej informatyki rośnie, a jej związek z BPM zacieśnia się, co widać po przesuwaniu się odpowiedzialności za BPM w stronę menedżerów IT – za BPM odpowiada 39 % szefów działów IT w badanych firmach (wzrost o 7 pkt. procentowych w stosunku do ubiegłego roku). Strategiczne podejście do BPM widać także po planowanych w ciągu najbliższych 3 lat inwestycjach w procesy biznesowe – firmy preferują procesy zorientowane na klienta, związane ze sprzedażą i marketingiem, usprawnieniem zamówień i obsługi klienta.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x