Polski gracz woli konsolę

14 stycznia 2013 0 przez Marcin Kaczmarek

Według polskich sprzedawców elektroniki, konsole stają się powszechnymi urządzeniami do rozrywki, wypierając z naszego rynku pecety. Kupujący w ogromniej większości wybierają konsole Xbox 360, w połączeniu z kontrolerami Kinect. Wyniki sprzedaży są wyższe od oczekiwań, bardzo szybko rozwija się również polski rynek gier. 

Rosnące zainteresowanie konsolami potwierdzają sprzedawcy. Firma
Action sprzedała w grudniu 2012 ponad dwukrotnie więcej konsol niż w przed
rokiem. W Komputroniku sprzedaż wzrosła o 70 procent. W sieci Media Expert sprzedaż
konsol była o 48 proc. wyższa niż przed rokiem, ponadto w grudniu przekroczyła o
8 proc. sprzedaż komputerów (jeśli chodzi o liczbę sztuk). Wszyscy są zgodni – numerem 1 jest produkt Microsoftu.

Zajmująca się badaniem rynku gier firmy Newzoo oszacowała polski rynek gier na 1,1 mld zł – to o 60 procent więcej niż w 2011 roku. Gry na konsole stanowią 25 proc. tego tortu. Większość tytułów nadal jest sprzedawana w wersjach pudełkowych, ale szybko rośnie znaczenie kanału cyfrowego.