Polski eBay tonie?

25 lutego 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

W ciągu miesiąca liczba aukcji wystawianych za pośrednictwem polskiego eBay zmalała z 400 tysięcy do 75 tysięcy.

Polski oddział eBay nie zdołał zaskarbić sobie sympatii użytkowników. Jak się okazało, jedyną mocną stroną serwisu był brak opłat za wystawianie aukcji oraz brak prowizji od sprzedaży. Z chwilą wprowadzenie odpłatności użytkowania, eBay stracił miano numeru dwa na internetowym rynku aukcyjnym.

“Po trzech latach działalności w Polsce bez opłat zdecydowaliśmy się na nie, aby serwis działał na zdrowszych zasadach i żeby poprawiła się jakość oferty” – powiedział Łukasz Jadachowski, szef ds. rozwoju biznesu i marketingu w eBay Polska – “Na bezpłatną platformę trafiało wiele przypadkowych, mało atrakcyjnych przedmiotów niemających szansy sprzedaży. Chcieliśmy to zmienić”.

Pod względem liczby wystawionych licytacji eBay zajmuje obecnie miejsce za Świstakiem i Substą. Niepodważalnym liderem jest oczywiście Allegro.