Polacy nie znają bankowości elektronicznej

2 maja 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Instytut badawczy MANDS przeprowadził badanie, z którego wynika, że zaledwie co dziesiąty polski użytkownik telefonu komórkowego korzysta z usług bankowości mobilnej i obsługuje swoje konto przez komórkę. A może jednak aż co dziesiąty?

Okazuje się, że największy udział w bankowości mobilnej mają operacje pasywne z udziałem automatu telefonicznego lub konsultanta. Jedynie około 12 proc. osób korzystających z bankowości mobilnej używa aplikacji mobilnej (autorzy badania nie podają, czy zalicza się do tego również przeglądarka internetowa).

Wątpliwości budzi jednak wniosek, jaki wysnuli autorzy badania, że Polacy nie mają pojęcia o bankowości elektronicznej. Nic na to nie wskazuje – łatwiejszy dostęp do konta daje przecież komputer i zwykła przeglądarka internetowa niż telefon z małym ekranem. Ponadto przeciętny posiadacz konta wykonuje operacje na nim tak rzadko, że nie musi używać do tego telefonu. A może faktycznie tak jest, że nie mamy świadomości istnienia usług tego typu?