„Płać w ratach” to nowy pomysł Mastercard na ułatwienie zakupów
Mastercard jeszcze w tym roku udostępni konsumentom usługę „Płać w ratach”. Płacąc kartą Mastercard za zakupy o wartości powyżej 400 zł, można będzie w prosty sposób podzielić płatność na raty.
Nowa usługa Mastercard
Z nowej usługi Mastercard klienci będą mogli skorzystać bezpośrednio podczas dokonywania płatności przy sklepowej kasie lub w sklepie online. Wystarczy kilka kliknięć na klawiaturze w terminalu płatniczym w sklepie stacjonarnym. Podobnie w przypadku zakupów przez internet – tylko kilka kliknięć na ekranie komputera lub w smartfonie telefonu.
Pierwszą firmą, która udostępni na swoich terminalach taką możliwość będzie firma Polskie ePłatności. Pierwszym bankiem, którego klienci skorzystają z takiej formy rozliczeń, będzie BNP Paribas.
Jak działa usługa „Płać w ratach”?
Gdy klient będzie dokonywał płatności za zakupy, których wartość przekroczy 400 zł, a płatność będzie realizowana za pomocą karty Mastercard, na terminalu pojawi się dodatkowa opcja. Komunikat będzie świadczył o tym, że daną płatność można łatwo rozłożyć na 3, 6 lub 12 miesięcznych rat.
Klient dokona wyboru ilości rat, a na terminalu pojawi się łączna kwota zakupu, wysokość pierwszej raty oraz kwota do spłaty zawierająca odsetki. Klient będzie musiał potwierdzić swoją decyzję zielonym przyciskiem na terminalu.
Gdy transakcja będzie dokonywana w sklepie internetowym, trzeba będzie postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i ostatecznie potwierdzić wybór. Kredytu udzieli wydawca karty płatniczej, na określonych przez siebie warunkach finansowych. Nie będą to raty 0 proc. Odsetki będą miały rozsądną wysokość, a całość kwoty do spłaty będzie zaprezentowana klientowi przed potwierdzeniem decyzji.
Mastercard odpowiada na potrzeby konsumentów
Nowa usługa Mastercard łączy zalety karty kredytowej i kredytu ratalnego. Z systemu „Płać w ratach” klient może skorzystać niemal natychmiast. Nie musi udawać się do specjalnego punktu lub banku, czekać na podjęcie decyzji i załatwienie wszystkich formalności.
System pozwala szybko wybrać ilość równych rat i od razu poznać, jaka będzie płatność miesięczna. Dodatkowo pokazuje także jaka będzie ostateczna kwota do spłaty (zawierająca odsetki).
Badanie przeprowadził Kantar TNS wśród posiadaczy kart płatniczych w Polsce. Klienci Mastercard potwierdzili podczas przeprowadzanych badań, że doceniliby możliwość podjęcia decyzji o rozłożeniu płatności na raty już w chwili zakupu. Taką chęć wyraziło aż 44 proc. z nich. Badanie wykazało, że oferta „Płać w ratach” jest uznawana za atrakcyjną (72 proc.), zrozumiałą (75 proc.) i unikatową (56 proc.).
„Karta płatnicza staje się coraz bardziej uniwersalnym narzędziem: może pełnić rolę biletu komunikacji miejskiej oraz karty lojalnościowej, może też zostać zapisana w urządzeniu mobilnym, które w ten sposób zyskuje funkcję płatniczą. Teraz karty Mastercard mogą oferować też opcję rozłożenia płatności na raty, z zachowaniem szybkości, wygody i bezpieczeństwa płatności, do których ich użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić.” – skomentował Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
„Bank BNP Paribas kontynuuje proces, którego celem z jednej strony jest wspieranie wdrażania usług finansowych ułatwiających codzienne bankowanie, z drugiej przełamywanie pewnych schematów funkcjonujących na rynku. Pionierskie rozwiązanie, którym jest rozkładanie transakcji na raty bezpośrednio w terminalu płatniczym pozwala klientowi już na etapie zapłaty za towar dopasować miesięczną ratę do możliwości płatniczych. W ten sposób w prosty sposób można elastycznie zarządzać własnym budżetem.” – powiedział Robert Mańczak, dyrektor Departamentu Strategii Produktów i Cross-sell Consumer Finance w Banku BNP Paribas.
Wygodne narzędzie dla banków i przedsiębiorców
Nowa usługa Mastercard „Płać w ratach” daje wydawcom kart płatniczych możliwość szybkiego udostępnienia kredytów klientom tysięcy punktów sprzedaży. Przedsiębiorcy otrzymają nowe narzędzie, które przyciągnie klientów i pomoże zwiększyć średnią wartość dokonywanych zakupów.
„Terminal zainstalowany u naszego klienta musi zapewniać szereg komplementarnych usług ponad podstawową możliwością obsługi kart płatniczych. Dzisiaj to już nie jest tylko urządzenie umożliwiające płatność bezgotówkową, ale także inteligentny nośnik, interfejs oferujący liczne udogodnienia zarówno klientom, jak i sprzedawcom. Rozłożenie płatności na raty to nowa usługa, która będzie dostępna na terminalach PeP. Funkcja ta została zaprojektowana w taki sposób, aby klient mógł wygodnie i bezpiecznie przejść przez ścieżkę akceptacji, wybierając metodę płatności i liczbę rat dopasowaną do swojego budżetu.” – wyjaśnił Grzegorz Łapiński, Wiceprezes Zarządu Polskie ePłatności.
Usługa będzie dostępna dla użytkowników kart kredytowych Mastercard w ramach przyznanego im limitu kredytowego. Najpierw pojawi się w sklepach stacjonarnych, a w drugim etapie również w sklepach internetowych.
Mastercard to nie tylko usługi dla klientów detalicznych, ale także systemy zabezpieczające banki i instytucje finansowe przed cyberzagrożeniami. System Mastercard Cyber Secure korzysta w tym celu z zaawansowanych narzędzi związanych ze sztuczną inteligencją.
Źródło: Mastercard
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.