Pierwsze miejsce IBM na rynku firm sprzedających oprogramowanie dla portali internetowych

25 czerwca 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Według raportu firmy analitycznej Gartner, IBM zajmuje pierwsze miejsce na globalnym rynku oprogramowania dla portali oraz narzędzi dla interakcji z użytkownikiem. Ranking powstał w oparciu o całkowite przychody za 2008 r. Do sukcesu na rynku portali przyczynił się wzrost zaangażowania klientów IBM z sektora medycznego. Ponad 6,5 tys. klientów używa oprogramowania IBM Websphere Portal. IBM zanotował znaczący wzrost liczby nowych klientów z branży ochrony zdrowia. Wśród nich są m. in. Catholic Healthcare West, Children’s Medical Center of Dallas, Healthways, MedStar Health, Memorial Health oraz Trillium Health Centre.

IBM WebSphere Portal jest także wykorzystywany przez cztery z pięciu
największych amerykańskich firm z sektora ubezpieczeń zdrowotnych,
organizacje Blue Cross Blue Shield z 33 stanów USA, ponad 30 szpitali,
klinik oraz sieci dostawczych na całym świecie oraz ponad tuzin
internetowych dostawców usług zdrowotnych, z których każdy obsługuje
ponad 20 tys. użytkowników.

Oprogramowanie IBM, z którego korzystamy, umożliwia łączność i
współpracę pomiędzy wszystkimi interesariuszami, poprawia efektywność
procesową i promuje lepszy obieg pracy i dzielenie się wiedzą

powiedział Benoit Long, wiceprezes i Chief Information Officer Trillium
Health Centre w Ontario w Kanadzie, w którym wdrożono wiele portali w
ostatnich pięciu latach.  – Umożliwiamy łączność tysiącom pracowników i
lekarzy jednocześnie w wielu lokalizacjach. Obecnie pracujemy nad
umożliwieniem łączności pacjentom z chorobami przewlekłymi, w
szczególności diabetykom i dostarczycielom leków dzięki portalom dla
pacjentów i dostawców
– dodał.

Usługi IBM Portals zyskały uznanie w sektorze finansowym.
Oprogramowanie IBM jest wykorzystywane przez 10 największych światowych banków, dziewięć największych banków w Stanach Zjednoczonych, siedem z 10 największych europejskich banków oraz osiem z pierwszej dziesiątki największych banków regionu Azji i Pacyfiku.

Technologia IBM Portal rozprzestrzenia się niezwykle dynamicznie dzięki połączeniu oszczędności oraz wyjątkowych możliwości w ramach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Oprogramowanie IBM WebSphere Portal wyposażone jest w innowacje dla sieci Web 2.0.
Jednocześnie umożliwia wykorzystywanie dotychczasowych inwestycji
klientów, zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa i oferując dużą
łatwość w zarządzaniu
– powiedział Larry Bowden, wiceprezes IBM Portal
and Mashups.

Klienci usług IBM dla portali w innych branżach to m. in.: Abbott Labs,
Australian Social Security, Bayer Schering, Bombardier, Border States,
College.gov, Isuzu, Finnish Defense, Harley Davidson, Knoxville
Utilities Board, Lamborghini, Nissan, the Navy Federal Credit Union,
Prudential, Volkswagen, University of London, Yulon Motors TRI-WEST.
Klienci IBM używający IBM WebSphere Portal w ramach architektury
zorientowanej na usługi to m. in. szwedzka administracja drogowa z
siedzibą w Sztokholmie oraz firma Atlas Air Worldwide Holdings z Nowego
Jorku.

Portal IBM oraz oprogramowanie Web Content Management pomogło naszej firmie przetrwać w czasach trudnych dla gospodarki – powiedział Jamie Page, Director of Information Services z firmy Slumberland w stanie
Minnesota, operującej w 10 stanach USA. Firma potrzebowała lepszej
metody na łączenie się ze swoimi ponad 100 rozproszonymi geograficznie
placówkami handlowymi. Dotychczasowa komunikacja w firmie opierała się na telefonach, faksach oraz usługach pocztowych. Te metody były niewygodne, a czasem także drogie. Dzięki wykorzystaniu oprogramowania IBM WebSphere Portal, firma Slumberland rozwinęła portal intranetowy, który umożliwia przesyłanie informacji korporacyjnych z głównej siedziby firmy do sklepów

Dodatkowo oprogramowanie to umożliwia pracownikom dostęp do wielu
firmowych aplikacji. Firma Slumberland zainstalowała także aplikację
IBM Web Content Management, która służy jako miejsce przechowywania
zawartości stron portalu. Ponadto wykorzystano komunikator IBM Lotus
Sametime. Dzięki zastosowaniu oprogramowania IBM, firma Slumberland
wprowadziła zautomatyzowany obieg pracy oraz zaktualizowała kluczowe
oprogramowanie. Sklepy korzystają teraz z szybszego i prostszego
sposobu komunikacji, ograniczyły także zużycie papieru oraz zmniejszyły
koszty operacyjne. Samoobsługowość, którą oferuje portal, ogranicza
liczbę telefonów do korporacyjnej pomocy technicznej oraz umożliwia
każdemu sklepowi dostęp do spersonalizowanego intranetu dzięki
przejrzystemu i prostemu w użyciu interfejsowi.

Oprogramowanie IBM WebSphere Portal w wersji 6.1 jest zaprojektowane,
aby w bezpieczny sposób łączyć informacje dotyczące przedsięwzięć
korporacyjnych oraz informacje z sieci. Nowe oprogramowanie uwzględnia
cechy Web 2.0, co zwiększa produktywność użytkowników i pozwala im na
szybsze zdobywanie informacji. Usługa live text umożliwia użytkownikowi
kliknięcie na tekst – w trakcie wykorzystywanego procesu biznesowego –
i obejrzenie dodatkowej informacji dotyczącej aktualnie wykonywanej
pracy. Na przykład, kiedy sprzedawca klika na adres klienta, pojawia
się mapa dojazdu; kiedy klikamy na nazwisko klienta, pojawia się jego
elektroniczna wizytówka.

Firma IBM udostępniła nową ofertę o nazwie Industry Toolboxes for
WebSphere Portal, która dostarcza klientom i partnerom zasobów w celu
zapewnienia najlepszej porady w konkretnych wyzwaniach biznesowych. Ta koncentracja na pionowej integracji biznesu jest zgodna ze sposobem, w
jaki klienci kupują teraz usługi IT.

IBM WebSphere Portal zdobywa też klientów w administracji publicznej na
całym świecie. Jest używany m. in. przez każdy z krajów z grupy G8, 10
z 16 krajów Bliskiego Wschodu, 22 stany oraz 40 agencji federalnych
Stanów Zjednoczonych. Przyszli klienci IBM mogą przetestować najnowszą
wersję oprogramowania IBM WebSphere Portal za pośrednictwem strony IBM Lotus Greenhouse – gdzie każdy może się zarejestrować, aby wypróbować IBM WebSphere Portal, nowe centrum IBM Mashup Center, Lotus Connections, Lotus Forms, Lotus Quickr i Lotus Sametime. Umożliwia to klientom ocenę tych produktów bez instalowania ich.


Źródło: IBM