Pekin reaguje na usunięcie części chińskich firm z Amazona

Chiny podjęły wysiłki w celu promowania transgranicznego handlu elektronicznego, wprowadzając działania wspierające, takie jak szybszy system odprawy celnej i nowe strefy ze zwolnieniami podatkowymi. Pekin zachęca również eksporterów do budowania zagranicznych magazynów i zwiększania ich transgranicznych zdolności logistycznych.

Działania chińskich władz związane są z blokadą na Amazonie trzech dużych marek: Aukey, Mpow i 340 sklepów Shenzhen Youkeshu Technology Co. Przyczyną usunięcia sprzedawców były nadużycia związane z recenzjami produktów. To był naprawdę bolesny cios w branżę e-commerce Państwa Środka. Amazon był jedną z głównych platform sprzedaży wielu chińskich firm i uderzenie w ten sektor, w czasie pandemii, zatrzymało rozwój wielu z nich.

Pekin dostrzega problem

Chińskie doświadczenia i rozwiązania stały się przykładami rozwoju transgranicznego handlu elektronicznego. Problemy, z jakimi borykają się obecnie chińscy kupcy, wynikają z rozwoju nowej formy handlu, która przechodzi przez etap gwałtownego wzrostu. Pewne rozwiązania muszą narodzić się w bólach – powiedział Li Xingqian, dyrektor Departamentu Handlu Zagranicznego w Ministerstwie Handlu.

Pekin e-commerce

Import i eksport branży handlu elektronicznego w Chinach wzrósł w 2020 roku do 261,2 mld USD. To 31% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Hossa trwa i w tym roku, a do czerwca przychody wzrosły o 29%. To przyniosło również wzrost wątpliwych praktyk biznesowych, które Amazon próbuje ograniczyć. Chodzi głównie o płacenie za recenzje oraz rozdawanie produktów w zamian za pozytywną ocenę.

Według raportu firmy konsultingowej Marketplace Pulse, w styczniu tego roku Amazon odnotował około 76 000 nowych sprzedawców z Chin. To stanowiło 75% wszystkich nowych sklepów. Dostawcy z Państwa Środka stanowią obecnie około 63% wszystkich zewnętrznych w amerykańskim sklepie Amazon. Oznacza to 28% wzrost w stosunku do 2019 roku.

Źródło: South China Morning Post

Dodaj komentarz