Nowe AMD przeprasza kanał sprzedaży

„Dostaliśmy po tyłku” – przyznał John Byrne, wiceprezes AMD odpowiedzialny za sprzedaż GPU i chipsetów, zapowiadając wprowadzenie nowych programów partnerskich dla kanałów sprzedaży.
Po nieudanym pierwszym kwartale AMD przedstawiło plan polepszenia sytuacji swojej i swoich partnerów, stawiając przede wszystkim na zapewnienie zyskowności.

Sposobem na normalizację stosunków z kanałem sprzedaży, który tradycyjnie dystrybuował największą ilość produkcji AMD, ma być zakończona właśnie unifikacja europejskich struktur AMD. Zespoły marketingowe i sprzedażowe Advanced Micro Devices oraz ATI zostały połączone we wszystkich krajach Europejskich, co ma przynieść uproszczenie kontaktów ressellerów z producentem.

Byrne zapowiedział nowe, ogólnoświatowe inicjatywy marketingowe i partnerskie, które będą realizowane elastycznie na szczeblu lokalnym. Partnerzy korporacji powinni ucieszyć się z nowej polityki AMD, polegającej na zalaniu rynku produktami dla wszystkich przedziałów cenowych i agresywną walkę cenową w celu pozyskania dużego wolumenu sprzedaży.

Specjalnie na potrzeby kanału sprzedaży AMD wdrożyło projekt „one-stop-shop”: producent stawia na maksymalne uproszczenie współpracy partnerów kanałowych i oferuje im możliwość zaopatrzenia się we wszystkie możliwe wyroby korporacji w jednym miejscu i o jednej porze.

Podczas specjalnej sesji w trakcie Dni Technicznych w Tunisie poświęconych układom graficznym serii R6xx Byrne zadeklarował, że nowe AMD zredukuje o połowę liczbę partnerów, zwiększając jednocześnie wsparcie marketingowe o około 50%. Korporacja będzie zachęcać – aczkolwiek w żaden sposób nie zmuszać ani naciskać – do sprzedawania całego spektrum produktów firmy: CPU, karta graficznych i chipsetów.

AMD będzie otwarta na współpracę z system builderami pragnącymi budować zróżnicowaną ofertę i obiecuje traktować wszystkich jednakowo, bez różnicowania na partnerów budujących „czyste” środowiska AMD i decydujących się na CPU bądź GPU konkurencji.

Nowe zasady przyznawania funduszy marketingowych są nieco luźniejsze i zakładają na przykład możliwość użycia przez partnerów środków pozyskanych dzięki sprzedaży procesorów na promocję produktów graficznych; fundusz marketingowy przyznany za sprzedaż grafiki w dalszym ciągu będzie można użyć tylko do promocji rozwiązań graficznych.

Nowy program ma wystartować pierwszego maja. AMD obiecuje duże wsparcie marketingowe da swoich partnerów i przeprowadzenie kilku kampanii kierowanych do różnych segmentów rynku.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x