No Fluff Jobs rozpoczyna działalność w obszarze ogłoszeń o pracę poza sektorem IT

Według najnowszego badania, prawie 90 procent Polaków uważa, że ogłoszenia o pracę z różnych branż powinny zawierać informacje o widełkach płacowych. Jedynie 12 procent zaufa pracodawcom, którzy nie ujawniają tych danych. Od samego początku istnienia No Fluff Jobs, portal ten wymagał podawania zakresów wynagrodzenia w każdym ogłoszeniu. Teraz rozszerza swoją działalność na różne branże, takie jak marketing, sprzedaż, finanse, HR i obsługa klienta, umożliwiając firmom bezpłatną publikację ogłoszeń w wybranych kategoriach do końca października. Wspiera to kampania edukacyjna o nazwie „Widełki wszędzie”, która ma na celu pomóc firmom w tworzeniu struktur wynagrodzeń.

TypeScript i JavaScript

Nasza akcja „Szanuj siebie – nie aplikuj bez widełek” trafiła do 6 mln ludzi w Polsce. Do nas za to trafiły słowa wsparcia i głośno wyrażana potrzeba pojawienia się portalu z widełkami w innych branżach – komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.

No Fluff Jobs wprowadza kilkanaście nowych kategorii ogłoszeń

Te dwie rzeczy złożyliśmy w całość i otworzyliśmy się na kilkanaście nowych kategorii np. marketing, sprzedaż, finanse, HR, obsługa klienta. Obecnie mamy około 5 tys. ofert pracy spoza sektora IT, a dziś jesteśmy już nr 1 w liczbie ofert pracy w Marketingu z widełkami płacowymi. To pokazuje, że rynek cały czas potrzebuje więcej transparentności – dodaje Bujok.

rozmowa z ogłoszenia o pracę No Fluff Jobs

Unijna dyrektywa o transparentności płac, obowiązująca od czerwca, nakazuje krajom członkowskim uporządkowanie polityki wynagrodzeń w firmach do 7 czerwca 2026 roku. To sprawia, że podawanie widełek płacowych stanie się standardem w ogłoszeniach o pracę.

Badania pokazują, że młodsze pokolenia bardziej niż inne cenią sobie jawność wynagrodzeń. Aż 97 procent osób w wieku od 18 do 24 lat preferuje oferty z podanym wynagrodzeniem.

Metodyka badań:
Badanie oceny ogłoszeń o pracy na zlecenie No Fluff Jobs w sierpniu 2023 r. przeprowadziła firma Omnisurv by IQS na grupie reprezentatywnej 1000 aktywnych zawodowo Polek i Polaków w wieku 18-64 lat.
Badanie doświadczeń specjalistów i specjalistek IT na rynku pracy na zlecenie No Fluff Jobs w czerwcu 2023 przeprowadziła firma Fieldstat na reprezentatywnej grupie 700 specjalistów i specjalistek z 5 najpopularniejszych specjalizacji IT: Backend, Frontend, Fullstack, Testing, Project Management.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x