Netia prześwietla finanse

13 sierpnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Przychody Netii za I półrocze 2007 wyniosły 410,0 mln zł (108,9 mln euro), wykazując spadek o 3% w porównaniu z I półroczem 2006.

Przychody za II kw. 2007 wzrosły nieznacznie w porównaniu zarówno z II kw. 2006 jak i I kw. 2007 i wyniosły 205,6 mln zł (54,6 mln euro). Powodem obniżki przychodów w I półroczu 2007 był spadek przychodów z tytułu usług hurtowych i rozliczeń międzyoperatorskich, w tym niskomarżowych usług tranzytu ruchu głosowego.

Strata netto za I półrocze 2007 wyniosła 88,8 mln zł (23,6 mln euro) w porównaniu do straty netto w kwocie 23,3 mln zł za I półrocze 2006. Udział Netii w początkowych stratach P4 wzrósł do 68,6 mln zł (18,2 mln euro) z poziomu 7,7 mln zł za I półrocze 2006. w związku z wyższymi kosztami pozyskania klientów i reklamy ponoszonymi po uruchomieniu działalności komercyjnej i znacząco (w 93%) przyczynił się do zwiększenia straty Netii.

Baza kliencka usług szerokopasmowych Netii powiększyła się do 133.978 portów na dzień 30 czerwca 2007 z poziomu 101.822 portów na dzień 31 marca 2007 oraz 49.844 portów na dzień 30 czerwca 2006. 40.770 klientów Telekomunikacji Polskiej pozyskanych w ciągu I półrocza 2007 korzystało z szerokopasmowego Internetu oferowanego przez Netię w oparciu o umowę bitstreamu (BSA). Na dzień 9 sierpnia 2007 z usług szerokopasmowych Netii korzystało 142.526 klientów, w tym 46.989 klientów usług BSA. Ponadto ok. 24.000 klientów bitstreamu, z którymi zostały zawarte umowy oczekiwało na aktywację usługi zgodnie z procedurą uzgodnioną z TP.
Spółka stowarzyszona Netii P4 pozyskała około 172.000 klientów usług komórkowych do dnia 30 czerwca 2007 i dynamicznie powiększała bazę klientów w III kw. 2007, świadcząc usługi dla około 300.000 użytkowników według stanu na dzień 9 sierpnia 2007. P4 podtrzymuje swój cel zdobycia do końca 2007 łącznie ponad 750.000 klientów. W II kw. 2007 P4 sfinalizowała transakcję nabycia sieci dystrybucyjnej sprzedaży usług komórkowych Germanos, rozszerzając swoją sieć dystrybucji o około 225 salonów sprzedaży i podnosząc łączną liczbę punktów sprzedaży usług abonamentowych do ponad 300 według stanu na dzień 30 czerwca 2007 r.