Microsoft przebija Google: 6 miliardów USD za aQuantive

19 maja 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Microsoft pobił rekord wysokości przejęć, płacąc 6 miliardów dolarów w gotówce za za ostatniego wolnego, liczącego się gracza na rynku sieciowej reklamy: aQuantive Inc.

Transakcja została zawarta ledwie w dzień po tym, gdy inny broker sieciowych reklam – 24/7 Real Media Inc. – został zakupiony za 649 milionów dolarów przez korporację reklamową WPP Group PLC. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Microsoft był jednym ze starających się o zakup 24/7 Real Media.

Wcześniej Microsoft przegrał z Google wyścig o DoubleClick – internetowy potentat zapłacił 3,1 miliarda dolarów, cenę która do tej pory wydawała się nieco zawyżona.

To najdroższy zakup w historii Microsoft. Korporacja zapłaciła za aQuantive 85% więcej, niż wynosiła aktualna wartość rynkowa spółki: 66,5 dolara za akcję, podczas gdy walory warte były na giełdzie po 35,87 dolara za sztukę.