InPost przejmuje Mondial Relay, jedną z ważniejszych firm kurierskich w Europie

InPost przejmuje Mondial Relay, chcąc wdrożyć w życie plan podboju rynku dostaw dla e-commerce w Europie. Transakcja dojdzie do skutku już wkrótce, a będzie to kosztowało Rafała Brzoskę około 565 mln euro (ok. 2,6 mld zł).

Czym zajmuje się firma Mondial Relay?

Mondial Relay to firma kurierska, którą założono w 1997 roku. Jest to jeden z liderów na rynku francuskim, a także w Europie. Obecnie działa w modelu, który przypomina działanie Paczki w Ruchu lub w Żabce, czyli dostarcza przesyłki do punktów odbioru, a nie pod adres odbiorcy. Firma obsługuje przesyłki o niemal dowolnej wielkości i wadze (od 0 do 150 kg).

Firma świadczy usługi w 16 państwach i dostarcza je do ponad 40 000 punktów w Europie. Współpracuje z największymi markami w branży e-commerce, w tym z Amazon, Asos, Cdiscount, Decathlon, H&M, Ikea, Sephora, Vertbaudet, Vinted.

W 2020 roku Mondial Relay obsłużył 131 mln przesyłek i osiągnął przychody w wysokości 437 mln euro oraz EBITDA na poziomie 60 mln euro.

InPost przejmuje Mondial Relay

Rafał Brzoska podkreślał jakiś czas temu, że rozważa możliwość połączenia sił z jednym z kilku dostawców paczek w Europie. Jak się okazało, InPost przejmuje Mondial Relay, chcąc wdrożyć w życie plan podboju rynku dostaw dla e-commerce w Europie. Transakcja dojdzie do skutku już wkrótce, a będzie to kosztowało Rafała Brzoskę około 565 milionów euro (ok. 2,6 mld zł).

Akwizycja Mondial Relay we Francji to realizacja strategii zapowiedzianej podczas IPO na EURONEXT Amsterdam i jedna z największych zagranicznych inwestycji polskiej firmy w historii. Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem rozwoju InPost, a Mondial Relay zapewni nam obecność na jednym z największych rynków e-commerce w Europie. To skokowe przyspieszenie naszego wzrostu i zwiększenie wartości spółki. Zamknęliśmy znakomity dla InPost rok 2020, w którym dostarczyliśmy 310 milionów przesyłek i zwiększyliśmy sieć Paczkomatów o prawie 50 proc. Ten niesamowity wzrost operacyjny przełożył się na bardzo dobre wyniki finansowe. W 2020 roku podwoiliśmy nasze przychody, zwiększyliśmy EBITDA o 184 proc. i poprawiliśmy konwersję przepływów pieniężnych do 38 proc. Taka dynamika utrzymuje się w 2021 roku, a wolumeny paczek w pierwszych dwóch miesiącach roku wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Przed nami perspektywa długoterminowego wzrostu – jesteśmy pionierem rozwiązań ostatniej mili dla e-commerce.” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Rozległa sieć Mondial Relay, obejmująca ponad 15 800 punktów odbioru i nadania, doskonale pasuje do naszej innowacyjnej sieci Paczkomatów. Widzimy w tym połączeniu okazję do odblokowania niewykorzystanego popytu i przedefiniowania dostaw na ostatniej mili. Dzięki tej transakcji InPost może stać się wiodącym, ogólnoeuropejskim operatorem rozwiązań dostaw dla e-commerce, znacznie przyspieszając dostęp do wygody korzystania z Paczkomatów dla konsumentów, e-sprzedawców, partnerów biznesowych i środowiska.” – dodaje Michael Rouse, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rynki międzynarodowe w InPost.

Źródło: InPost, Business Insider

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x