HP dogania Della

21 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Dynamika wzrostu sprzedaży komputerów PC w pierwszym kwartale bieżącego roku była większa u HP niż u Della.
Raport opublikowany przez Gartnera wykazuje, że w ujęciu rocznym udział w światowym rynku HP wzrósł z 13,8% do 14,9%. W tym samym okresie Dell zanotował nieznaczny spadek: 16,5% w pierwszym kwartale 2006 w porównaniu do 16,9% odnotowanego przed rokiem.

Dobra passa HP kojarzona jest z działaniami Marka Hurda, zatrudnionego 14 miesięcy temu na stanowisku CEO. Manager zdołał znacząco zmniejszyć koszta funkcjonowania działu PC, co umożliwia HP skuteczną walkę cenową z zachowaniem dużej marży.

Nie bez znaczenia wydają się też być działania marketingowe konkurentów. Dell koncentruje się na uwypuklaniu podzespołów składowych swoch komputerów, podczas gdy HP – wzorem Apple – kładzie nacisk na możliwości swoich maszyn w dziedzinie odtwarzania muzyki, przeglądania plików graficznych i innych zastosowań multimedialnych.