Europejski e-handel warty 133 mld USD

10 sierpnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Internetowy biznes w Europie rozwija się dynamicznie – w 2006 roku był wart 133 mld USD, o 25% więcej niż w 2005.

Niekwestionowanie największym europejskim rynkiem jest Wielka Brytania, gdzie Internauci wydali 56 mld dolarów, a według szacunków obecny rok zakończy się wynikiem o 51% lepszym.

89% Internautów z WB kupuje w sieci, we Włoszech wskaźnik ten wynosi 54%, w Belgii 67%, we Francji 75%, w Niemczech 83%, a w Norwegii 93%. Norwegowie wydają także w sieci najwięcej w przeliczeniu na osobę – 1.772 dolary, podczas gdy Internauci z Wielkiej Brytanii przeznaczyli na zakupy w sieci 1.513 USD, Duńczycy 1.460 USD, Szwedzi 1.276 USD, Belgowie 995 USD, Holendrzy 858 USD, Niemcy 656 USD, Francuzi 641 USD, Włosi 572 USD, a Hiszpanie 570 dolarów.

Nowe europejskie rynki – Rosja, Polska i Czechy – mają mieć duży wpływ na kształt e-rynku na początku przyszłej dekady.