Elektryczne samochody Forda: 9 nowych modeli osobowych i dostawczych
Do 2026 roku elektryczne samochody Forda mają się sprzedać w ilości ponad 600 tys. egzemplarzy. Mają w tym pomóc nowe modele osobowych i dostawczych pojazdów zeroemisyjnych.
„Nasze dążenie do całkowicie elektrycznej przyszłości jest dla Forda absolutną koniecznością, aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie mobilności w zmieniającej się Europie. Chodzi również o pilną potrzebę większej troski o naszą planetę, wnosząc pozytywny wkład w społeczeństwo i redukując emisje zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
Elektryczne samochody Forda – Ford Model e i Ford Pro
Na dzisiejszej konferencji prasowej Stuart Rowley, prezes Ford of Europe, ogłosił znaczące kroki firmy w kierunku całkowicie elektrycznej przyszłości w Europie. Ford zmienia się i zaoferuje nową generację siedmiu całkowicie elektrycznych pojazdów osobowych i dostawczych do 2024 roku.
Firma Ford utworzyła nową globalną jednostkę biznesową noszącą nazwę Ford Model e. Ma się ona skupiać na projektowaniu, produkcji i dystrybucji pojazdów elektrycznych.
Drugą jednostką jest Ford Pro, która skupi się na działalności firmy w zakresie pojazdów użytkowych.
„Bardzo się cieszę, widząc tempo zmian w Europie i podjęcie wyzwania dla całej naszej branży, aby budować lepsze, czystsze i bardziej cyfrowe pojazdy. Ford podchodzi do tego kompleksowo i szybko się rozwija, aby sprostać zapotrzebowaniu w Europie i na całym świecie. Dlatego stworzyliśmy dział Ford e – pozwalający nam działać z prędkością start-upu i budować pojazdy elektryczne, które zachwycają i oferują połączone usługi unikalne dla Forda i które są zbudowane z wykorzystaniem inżynierii i bezpieczeństwa oferowanego do tej pory przez Forda” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.
Elektryczne samochody Forda – 600 tys. egzemplarzy ma zostać sprzedanych do 2026 roku
Dzięki rozszerzonej gamie elektrycznych modeli samochodów osobowych i dostawczych,
Ford spodziewa się, że jego roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie przekroczy 600 tys. sztuk w 2026 r. Ford potwierdził także zamiar osiągnięcia 6 proc. marży EBIT w Europie w 2023 r.
Przyspieszenie widoczne w Europie ma sprawić, iż uda się zrealizować Fordowi cel polegający na sprzedaży ponad 2 mln pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2026 roki i zapewnić firmie skorygowaną marżę EBIT w wysokości 10 proc.
Elektryczne samochody Forda – dążenie do neutralności klimatycznej
Ford potwierdził także swoje globalne plany dotyczące dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Wszystkie wysiłki Forda dotyczą znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Firma ogłosiła, że do 2035 r. dąży do zerowej emisji dla całej sprzedaży pojazdów w Europie i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w całej Europie. Jest to deklaracja o 15 lat wyprzedzająca to co ogłosił Nissan, który ma osiągnąć podobny rezultat w 2050 roku.
Elektryczne samochody Forda – nowe pojazdy elektryczne
Po europejskim wprowadzeniu w pełni elektrycznego Mach-E w 2021 r. i Mach-E GT w tym roku,
Ford przedstawił dziś plany wprowadzenie kolejnych siedmiu w pełni elektryczne pojazdów w Europie. Mają to być trzy nowe samochody osobowe i cztery nowe pojazdy użytkowe.
Od 2023 roku Ford rozpocznie produkcję zupełnie nowego elektrycznego pojazdu osobowego, którym ma być jeszcze nienazwany model średniej wielkości crossovera. Do tego dojdzie jeszcze jeden model, który zostanie zaprezentowany w późniejszym czasie.
Najlepiej sprzedający się samochód osobowy Forda w Europie, Ford Puma, będzie dostępny w wersji elektrycznej produkowanej w Craiova w Rumunii, począwszy od 2024 roku.
Gama samochodów Ford Transit będzie obejmować cztery nowe modele elektryczne. Całkowicie nowego jednotonowego dostawczaka Transit Custom i pojazd wielofunkcyjny Tourneo Custom. Pojawią się one już w 2023 roku. Dodatkowo zaprezentowana ma być mniejsza furgonetka nowej generacji Transit Courier i pojazd wielofunkcyjny Tourneo Courier, ale dopiero w 2024 roku.
„Te nowe pojazdy elektryczne Forda sygnalizują całkowitą transformację naszej marki w Europie – nową generację pojazdów o zerowej emisji, zoptymalizowanych pod kątem połączonego świata, oferujące naszym klientom naprawdę wyjątkowe wrażenia dla użytkowników” – powiedział Rowley.
Elektryczne samochody Forda – inwestycje w Kolonii
Ford potwierdził, że pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem osobowym, który wyjdzie z Centrum Elektryfikacji Ford Cologne, będzie pięciomiejscowy crossover średniej wielkości. W 2021 r. sprzedaż pojazdów SUV i crossoverów stanowiły 58 proc. wszystkich samochodów osobowych Forda sprzedanych na kontynencie, co stanowi wzrost o prawie 20 punktów procentowych w porównaniu z 2020 r.
Nowy elektryczny crossover Forda ma być zdolny do przejechania 500 km na jednym ładowaniu. Jego nazwa i wygląd zostaną ujawnione w 2022 roku, ale produkcja rozpocznie się dopiero w 2023 roku. Zostanie zbudowany w Centrum Elektryfikacji Ford Cologne, co oznacza, że produkcja pojazdów elektrycznych w tym zakładzie wzrośnie do 1,2 miliona pojazdów w ciągu sześciu lat. Inwestycje w nowe elektryczne samochody osobowe, które mają powstać w Kolonii, wyniosą 2 mld dolarów. Obejmą nową montownię akumulatorów, która ma rozpocząć działalność w 2024 roku.
Elektryczne samochody Forda – nowa spółka joint venture
Aby wesprzeć ambitne plany Forda dotyczące elektryfikacji pojazdów, Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń dotyczący nowej, branżowej spółki joint venture w Turcji. Z zastrzeżeniem zawarcia ostatecznej umowy, trzej partnerzy planują stworzenie jednego z największych zakładów produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w regionie Europy.
Spółka joint venture będzie zlokalizowana w pobliżu Ankary i będzie produkować ogniwa o wysokiej zawartości niklu NMC. Produkcja ma rozpocząć się już w połowie dekady, a roczna wydajność prawdopodobnie zmieści się w zakresie od 30 do 45 GWh.
Źródło: Ford
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.