Drastyczne materiały, erotyka i pornografia – polski Internet w oczach rodziców

7 sierpnia 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Pornografia, drastyczne materiały, erotyka to, zdaniem rodziców najbardziej niebezpieczne dla dzieci treści w internecie. Aż 70% respondentów za bardzo szkodliwe uważa również niesprawdzone strony z treściami edukacyjnymi – wynika z badania „Mądry Internet”,  przeprowadzonego na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC.

Pornografia, drastyczne materiały, erotyka to według niemal
wszystkich internautów-rodziców, których dzieci korzystają internetu
(odpowiednio 99, 91 i 85 proc.), najbardziej negatywne treści w sieci,
z którymi mogą zetknąć się ich pociechy. Blisko 70% respondentów
twierdzi, że zagrożeniem są również niesprawdzone strony z treściami
edukacyjnymi. Ograniczonym zaufaniem cieszą się komunikatory
internetowe i serwisy społecznościowe, które są negatywnie oceniane
przez co czwartego z badanych.

Badanie pokazuje także, że ogromna większość rodziców, posiadających
dostęp do internetu (88%) pozwala swoim dzieciom korzystać z
sieci. Z kolei aż 75% tych osób deklaruje, że monitoruje działania
swoich pociech w internecie. Natomiast mniej niż połowa rodziców (45%) blokuje dzieciom dostęp do stron z negatywnymi treściami.

To, że o bezpieczeństwo dzieci w internecie należy dbać nie ulega
najmniejszej wątpliwości. Nie musi to się jednak odbywać poprzez
uniemożliwianie najmłodszym dostępu do sieci. Potwierdzeniem tego , że
Netia dba o bezpieczeństwo swoich klientów w internecie jest m.in.
uzyskanie w ostatnim czasie certyfikatu Urzędu Komunikacji
Elektronicznej (UKE) "Bezpieczny Internet"
– powiedziała Małgorzata
Babik dyrektor ds. PR w Netii.

 

Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez
MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted
Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących
reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było
stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie
ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.

Spośród respondentów badania, 21% posiada dzieci
w wieku 5-15 lat. Wśród tej grupy zostało przeprowadzone badanie
stosunku rodziców do aktywności dzieci w sieci.