Cisco wspiera klientów w inteligentnym wykorzystaniu chmury

Nowe sposoby, dzięki którym Cisco ma zamiar wspierać klientów w przyspieszaniu ich cyfrowej transformacji, pomogą osiągnąć im lepsze wyniki.

Firmy i instytucje wykorzystują obecnie rozwiązania chmurowe bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Działy IT stoją przed wyzwaniami związanymi z zapewnieniem użytkownikom optymalnej jakości usług cyfrowych. Skłania to firmy do korzystania z modelu operacyjnego wykorzystującego chmurę. Jego zaletami są szybkość działania, możliwość wglądu w dowolnej chwili i miejscu oraz kontrola. Zapewnia on sprawniejszą alokację aplikacji, użytkowników i personelu technicznego.

Lepsze wyniki dzięki chmurze

Cisco w ciągu ostatnich 6 lat zainwestowało miliardy dolarów, aby każdy aspekt jej działalności przenieść do chmury. Firma skupia się obecnie jeszcze bardziej na tym, aby wspierać swoich klientów w tworzeniu wszechstronnych strategii chmurowych. Chodzi o pięć kluczowych obszarów: ciągłość działania (Continuity), wgląd (Insights), bezpieczeństwo (Security), łączność (Connectivity) i operacje (Operations).

Podczas wirtualnego wydarzenia Future Cloud firma zaprezentowała rozwój strategii wykorzystującej chmurę w wielu z wymienionych wcześniej obszarów. Pomaga firmom łączyć się, zapewniać bezpieczeństwo i automatyzować. Chce także zapewniać sprawne wykorzystanie rozwiązań cyfrowych w dzisiejszej rzeczywistości wykorzystującej chmurę hybrydową.

„Obecnie kluczem do osiągnięcia sukcesu w cyfrowym świecie jest zapewnienie prostej, intuicyjnej obsługi. Skupiamy się na wspieraniu naszych klientów, aby mogli bezpiecznie i szybko dostarczać nowe rodzaje aplikacji. Zapewniamy automatyzację, obserwowalność i wgląd w środowisku chmury hybrydowej”. – powiedział Todd Nightingale, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Enterprise Networking and Cloud.

Cisco chmura

Innowacje w chmurze hybrydowej Cisco

Cisco podało, jakich innowacji można oczekiwać po w jej chmurze hybrydowej.

Operacje w chmurze hybrydowej

  • Nowa linia produktów Cisco UCS X-Series. Unified Computing System (UCS) jest używany w centrach danych przez ponad 50 tys. klientów na całym świecie. UCS X-Series jest w pełni zintegrowany z Cisco Intersight. Zaprojektowano go z myślą o operacjach hybrydowych wewnątrz chmury i pomiędzy chmurami. Łączy w sobie to, co najlepsze w serwerach kasetowych i stelażowych oraz wykorzystuje technologię UCS X-Fabric. Powstał z myślą o elastyczności alokacji obciążenia pracą. Jest gotowy na kolejną dekadę innowacji w procesorach, akceleratorach i połączeniach obliczeniowych.
  • Intersight Cloud Orchestrator jest wymagającą niewielkiej ilości programowania i łatwą w użyciu platformą automatyzacyjną. Upraszcza ona złożone przepływy pracy, dzięki czemu pracownicy IT mogą łatwo organizować infrastrukturę i obciążenia, a także przyspieszyć udostępnianie usług.
  • Intersight Workload Engine jest potężną platformą zaprojektowaną z myślą o nowoczesnych zadaniach przypisanych do chmury. Intersight Workload Engine to system operacyjny Cisco dla Hyperflex, w którym zastosowano platformę open-source Kubernetes i maszynę wirtualną wykorzystującą jądro (KVM – Kernel-based Virtual Machine), stosującą wirtualizację kontenerową. Jego elementem jest możliwość spójnego zarządzania w modelu SaaS.
  • Cisco Service Mesh Manager to nowe rozszerzenie usługi Intersight Kubernetes Service. Zapewnia pogłębioną obserwowalność i uproszczone zarządzanie dzięki bezpieczeństwu wykorzystującej zasady i intuicyjną wizualizację topologii usług w klastrach K8, zarówno lokalnie, jak i w chmurze.
  • Cisco Cloud ACI jest dostępne w AWS, Azure, a teraz także w Google Cloud. Ogólna dostępność jest zaplanowana na jesień 2021 roku. Wspólna polityka i model operacyjny Cloud ACI znacznie ogranicza koszt i stopień skomplikowania zarządzania wdrożeniami hybrydowymi i wielochmurowymi.

Obserwowalność i wgląd

  • Integracja internetowej i chmurowej technologii analitycznej ThousandEyes z Cisco Catalyst 8000 Edge Series dla przełączników SD-WAN i Cisco Nexus 9000 dla centrów danych. Zapewnia ona klientom cenne informacje na temat stanu sieci i wydajności aplikacji. Umożliwia monitorowanie aktywności w całej lokalizacji, w oddziałach, centrach danych i we wszystkich punktach sieci WAN pomiędzy użytkownikiem a aplikacjami.
  • Nexus Dashboard Orchestrator to pojedynczy panel do konfigurowania współdzielonych zasad i do zarządzania nimi w wielu wewnętrznych lokalizacjach ACI, regionach AWS i Microsoft Azure. Od tej jesieni będzie dostępna także w Google Cloud,
  • Intersight Cloud Orchestrator to wymagająca niewielkiej ilości programowania i łatwa w użyciu platforma. Umożliwia tworzenie i automatyzację złożonych przepływów pracy, dzięki czemu pracownicy IT mogą łatwo organizować infrastrukturę i obciążenia, a także przyspieszyć udostępnianie usług.

Usługi Customer Experience (CX) dla chmury

  • CX Business Critical Services for Cloud to usługi doradcze oraz wiedza specjalistyczna w zakresie projektowania, wdrażania, zabezpieczania i optymalizacji projektów transformacji cyfrowych.
  • Usługi CX Intersight Workload Optimizer to optymalizacja wykorzystania zasobów przez aplikacje chmurowe.
  • Zaawansowane usługi CX dla ThousandEyes i SD-WAN to obsługa aplikacji w rozwiązaniach wykorzystujących chmurę, ograniczająca złożoność i przyspieszająca transformację dzięki specjalistycznemu projektowi i integracji.
  • Dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania Quick start to usługi w zakresie kompleksowej automatyzacji i wdrożenia technologii infrastruktury jako kodu (IaC).
Cisco Historia firmy
Historia firmy Cisco do 2013 roku

Źródło: Cisco

Dodaj komentarz