Budując wartość dodaną

W setną rocznicę swojego powstania IBM ogłosił szczegóły strategii biznesowej do 2015 roku. Strategia o nazwie "Budując wartość dodaną", wskazuje na najważniejsze kierunki rozwoju firmy w najbliższych latach.

Dochody IBM z analityki biznesowej wzrosną do 16 miliardów USD do 2015 r. Jak szacuje IDC, w ciągu najbliższych 10 lat ilość danych na świecie wzrośnie 29-krotnie, do 35 zettabajtów. Z kolei z badania CIO Study przeprowadzonego w 2011 roku przez IBM na grupie ponad 3000 dyrektorów działów IT wynika, że 83% z nich postrzega narzędzia analityczne oraz rozwiązania klasy Business Intelligence jako priorytety dla swojego przedsiębiorstwa.

IBM zatrudnia już 7,800 ekspertów i konsultantów od analityki, współpracuje z wieloma ośrodkami akademickimi. Prowadzi też odpowiednią politykę akwizycji – przejął już 25 firm oferujących rozwiązania analityczne, przeznaczając na to ok. 14 mld USD. Naukowcy IBM zarejestrowali już ponad 500 patentów w tym segmencie działalności.

Jednym z najnowszych osiągnięć IBM w tym zakresie jest system IBM Watson, który pokonał w teleturnieju Jeopardy! dwóch mistrzów tego programu. Zdaniem fachowców system ten jest pierwszym krokiem w kierunku sztucznej inteligencji i znajdzie zastosowanie m.in. 
w sektorze finansowym do analizy ryzyka oraz w medycynie do lepszego i szybszego diagnozowania chorób.

7 miliardów USD w dochodach IBM będzie pochodzić do 2015 r. z cloud computing. Z badania CIO Study wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat 60% organizacji zamierza wprowadzić rozwiązania opartych na chmurze. Model przetwarzania w chmurze odnotował największy wzrost zainteresowania dyrektorów IT (dwa lata temu, w 2009 r. zaledwie 33% badanych wskazywało, że zamierza inwestować w chmury).

IBM posiada wszystkie elementy potrzebne do budowy chmury, które można dowolnie ze sobą integrować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb klienta. Firma ma też za sobą tysiące wdrożeń cloud computing na świecie.

Przychody IBM z rynków wzrostu, do 2015 stanowić mają 30% przychodów w podziale geograficznym. Rynki, na których operuje IBM, podzielone zostały na kraje rozwinięte i rynki szybkiego wzrostu. Do tych ostatnich zaliczono m.in. Polskę. Rynki te są najbardziej perspektywiczne z punktu widzenia rozwoju IBM. Na największych rynkach rosnących, takich jak Chiny, Indie i Brazylia, IBM ugruntowuje swoją pozycję, niemal podwajając ilość oddziałów.

Na mniej rozwiniętych rynkach, takich jak kraje afrykańskie, IBM uczestniczy w przełomowych projektach, głównie w sektorach finansowym i telekomunikacyjnym. Jednym z przykładów może być partnerstwo IBM z Bharti Airtel Africa i dostarczenie usług wireless do 16 krajów Afryki.

Dochody IBM z działalności związanej ze agendą Mądrzejszego Świata wzrosną do 10 miliardów USD do 2015. W ramach tej agendy IBM wdraża systemy inteligentnych miast, inteligentnego przesyłu energii, inteligentnego zarządzania ruchem drogowym.
W Polsce w ramach tej agendy firma współpracowała m.in. z miastem Katowice woluntarystycznie nad możliwościami wdrożenia modelu Inteligentnego Miasta na Śląsku. W Rio de Janeiro IBM rozwija system integrujący w czasie rzeczywistym informacje i procesy z wielu departamentów miasta, w tym obrony cywilnej, transportu i meteorologii. W Amsterdamie, IBM zarządza systemem przeciwpowodziowym. Podobne projekty są prowadzone w miastach na całym świecie.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x