BLIK wygrał z kartami płatniczymi. Płacący w sieci częściej sięgają po polskie rozwiązanie

BLIK rośnie w błyskawicznym, wręcz wykładniczym tempie. Polski Standard Płatności pochwalił się, że w pierwszym kwartale 2020 roku za pomocą BLIKA przeprowadzono 77,9 mln transakcji: dwa razy więcej, niż rok wcześniej. W internecie polskie rozwiązanie używane jest częściej, niż karty płatnicze.

BLIK jest na dobrej drodze, żeby podbić cały świat. Fenomen rozwiązania stworzonego przez Polski System Płatności został dostrzeżony przez Mastercard, który oficjalnie stał się udziałowcem spółki i zamierza wprowadzić rodzimy system na międzynarodowe finansowe salony.

Okazało się bowiem, że – szczególnie w internecie – BLIKIEM płaci się znacznie szybciej, wygodniej, a nawet bezpieczniej niż tradycyjną kartą płatniczą. Polacy to docenili, co widać po nowych rekordach ustanawianych przez każdy następny kwartał działalności.

77,9 mln transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale to wynik porównywalny z tym za cały 2018 rok i prawie dwa razy lepszy niż pierwsze 3 lata funkcjonowania systemu. W pierwszych trzech miesiącach roku tradycyjnie użytkownicy realizowali najwięcej transakcji w internecie – było ich 57,5 mln – prawie dwa razy więcej niż rok temu i o 9% więcej niż w ostatnim kwartale 2019 roku. Mimo tego, że czwarty kwartał jest zawsze najlepszym dla e-commerce okresem roku, dla BLIKA pierwszy kwartał 2020 był jeszcze lepszy niż poprzedni. Płatności w sieci stanowiły blisko 74% wszystkich transakcji.

Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, nie ma wątpliwości: na rozwiązanie czeka świetlana przyszłość.

Pod kątem ogólnej liczby transakcji mamy za sobą najlepszy kwartał w historii BLIKA. Aktualnie w sposób zdalny pracujemy nad jego dalszym rozwojem – między innymi udostępnianiem BLIKA w zagranicznych serwisach internetowych. Już wkrótce będziemy mogli ogłosić nowe partnerstwa. Pracujemy także nad wprowadzeniem płatności zbliżeniowych BLIKIEM. Nasz partner w tym projekcie – Mastercard – stał się już formalnie udziałowcem Polskiego Standardu Płatności

BLIK z nowym rekordem transakcji. 100% wzrostu rok do roku

Omówienie wyników Polskiego Standardu Płatności odbyło się tradycyjnie w formie wideokonferencji.

BLIK to nie tylko transakcje internetowe: drugim najczęstszym typem transakcji był przelew na numer telefonu.

Użytkownicy zrealizowali ich aż 7,2 miliona – to o 25% więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i aż 177% więcej rok do roku. Na początku roku pierwsze dwa banki – ING oraz mBank udostępniły nową funkcję „Prośba o przelew”, dzięki której przekazywanie sobie pieniędzy stało się jeszcze wygodniejsze i bardziej funkcjonalne. Użytkownik może poprosić o przekazanie pieniędzy, może także podzielić kwotę, o którą prosi na kilka osób jednocześnie.

Polski System Płatności ma także powody do zadowolenia, jeśli chodzi o obecność BLIKA w tradycyjnych sklepach: liczba transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła do 7 milionów. To o 150% więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

W pierwszym kwartale Polacy wykonywali średnio 856 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Dla porównania – w tym samym okresie ubiegłego roku było to 443 tys. To pokazuje, jak bardzo rośnie popularność BLIKA. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 1,12 miliona transakcji. W internecie użytkownicy płacili średnio 632 tys. razy dziennie, każdego dnia realizowali 68 tys. wypłat z bankomatu, 76 tys. transakcji w terminalach oraz 79 tys. przelewów na numer telefonu BLIK. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale wyniosła 130 zł (104 zł w internecie, 50 zł w terminalu płatniczym, 118 zł przelewem na numer telefonu BLIK i 516 zł w bankomacie).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x