Apple najskuteczniejszą marką świata

31 marca 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Apple zdołało stworzyć wokół swojej marki atmosferę kultu i ma duże szanse odnieść w przyszłości spektakularne sukcesy.

Taką konkluzją zakończyła się ankieta przeprowadzona wśród konsumentów. Po zestawieniu 2.000 głosów okazało się, że za najbardziej inspirującą uznano markę Apple.

Drugie miejsce zajął Nike, trzecie przypadło Coca-Coli, tuż za podium znalazł się Google. Spółki IT uplasowały się na identycznych pozycjach w odpowiedzi na pytanie „bez jakich marek nie wyobrażają sobie Państwo życia”.

W dwóch kategoriach wygrał Microsoft, aczkolwiek przedstawiciele korporacji mogą być nie do końca zadowoleni z tego sukcesu: respondenci uznali, że to właśnie ze spółką z Redmond mają najwięcej powodów do zwady. Dodatkowo, marka Microsoft wygrała jako kandydat do rebrandingu.