Manage Your Customer Engagement – klienci Amazon będą otrzymywać e-maile reklamowe

Amazon Brand Registry został rozszerzony o nowy pakiet narzędzi Manage Your Customer Engagement. Mają one zapewnić sprzedawcom większe możliwości budowania marki poprzez kontakt z klientami.

Sprzedawcy korzystający z platformy Amazon do niedawna mogli kontaktować się ze swoimi klientami jedynie w przypadku obsługi transakcji. Amazon dość mocno chwalił się, że stawia na taką formę ochrony danych klientów. Teraz się to zmienia.

amazon-manage-your-customer-engagement

Amazon Manage Your Customer Engagement

Kilka dni temu sprzedawcy z USA otrzymali dostęp do nowego pakietu narzędzi w ramach programu Amazon Brand Registry. Pozwalają one m.in. na wysyłanie materiałów marketingowych do klientów, którzy zdecydowali się śledzić ich marki poprzez pocztę elektroniczną. Chodzi głównie o akcje promocyjne, wprowadzanie nowych produktów itp.

Narzędzie o nazwie „Manage Your Customer Engagement” (Zarządzaj Zaangażowaniem Swoich Klientów) zostało stworzone w celu zwiększenia ilości powtarzających się zakupów. Ma też przyczynić się do budowy większej grupy obserwatorów marki na platformie Amazon.

Nowe narzędzie Amazon jest dostępne tylko dla sprzedawców i marek z USA, które są członkami Brand Registry za darmo. Program Brand Registry został udostępniony w 2015 roku, aby pomoc firmom w ograniczaniu sprzedaży podróbek ich towarów.

Niedawno Amazon uruchomił polską wersję platformy, ale na podobne narzędzie poczekamy jeszcze trochę.

​Kontrowersje wokół ochrony danych klientów

Decyzja podjęta przez Amazon może być dla wielu zaskoczeniem, gdyż do niedawna firma chwaliła się wysokimi standardami dotyczącymi prywatności danych klientów. Chroniono użytkowników serwisu przed spamem, a firmy mogły wysyłać wiadomości poprzez system Amazona. Mogły one dotyczyć tylko obsługi zamówień i reklamacji.

Amazon ripostuje, że dane klientów nie wypłyną poza platformę. Odpowiednio przygotowane treści zostaną wysłane odpowiedniej grupie klientów poprzez usługę systemową, ale nie zostaną ujawnione markom. Natomiast firmy otrzymają informację zwrotną o tym, jak klienci zareagowali na kampanię.

Źródło: Amazon, CNBC

Dodaj komentarz