Europejski akcelerator Google dla startupów w Warszawie. Czeka 3-miesięczne wsparcie giganta

12 startupów może skorzystać z wiedzy i doświadczenia Google w drugiej edycji europejskiego akceleratora prowadzonego przez zespół Google for Startups Campus w Warszawie.

Google chce pomóc młodym przedsiębiorstwom, których misją jest wykorzystanie technologii do rozwiązywania problemów, przed którymi stoi świat w obecnej sytuacji. Znamienne jest przy tym, że wsparcie dla wybranych podmiotów będzie świadczone zdalnie, co jest manifestacją jednego ze współczesnych wyzwań.

W tegorocznej edycji od 10 do 12 europejskim startupom, które zakwalifikują się do programu prowadzonego przez zespół w Warszawie, zapewnimy 3-miesięczne zdalne wsparcia od Google. Obejmie ono m.in. warsztaty i spotkania mentorskie z inżynierami Google i ekspertami zewnętrznymi, pomoc w rozwoju produktu oraz kompetencji menedżerskich założycieli, a także dostęp do produktów i wiedzy technicznej Google oraz kredytów do wykorzystania na usługi Google Cloud.

Specjaliści z Google dokładnie ocenią założenia przedstawione przez młode przedsiębiorstwa i wybiorą te, które ich zdaniem mają największy potencjał na sukces. Konkurencja będzie duża, gdyż do rywalizacji mogą zgłaszać się zespoły nie tylko z Polski.

Tym razem inicjatywa skierowana jest do startupów w fazie wzrostu, które mają siedzibę w Europie lub Izraelu, zespół składający się z ponad 10 osób, a także potencjał do rozwijania zastosowania produktów Google lub wiedzy technicznej (chmury, sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego) do rozszerzania działalności firmy.

Przyjmowanie zgłoszeń już się zaczęło i potrwa do 23 sierpnia 2020 roku; program akceleracyjny dla wybranych przez Google uczestników rozpocznie się w listopadzie 2020.

logo Google

Google for Startups Campus w Warszawie z konkursem dla młodych przedsiębiorstw

Tematem przewodnim konkursu jest wykorzystywane technologii do rozwiązywania problemów.

Przedsiębiorstwa aplikujące powinny wykorzystywać technologię jako odpowiedź na współczesne problemy dotyczące np. służby zdrowia, edukacji, finansów, handlu, przekazywania informacji, pracy zdalnej, dostaw żywności, lub zapewniać usługi dla sektorów B2B/ B2C.

Google pochwaliło się, że uczestniczenie w programie akceleracji przekuwa się na sukces rynkowy, przywołując dane na temat przedsiębiorstw, które gigant wsparł w pierwszej odsłonie konkursu

Ubiegłoroczna edycja Google for Startups Accelerator, która również miała miejsce w Warszawie, skierowana była do firm z sektora gamingowego z całego kontynentu. Wzięło w niej udział 10 startupów z 6 krajów, w tym 4 polskich twórców gier (Ahoy Games, Chess & Checkers Games, Reality Games, T-Bull).

Po 6-miesięcznym okresie akceleracji wszystkie startupy odnotowały dynamiczny wzrost miesięcznych cyklicznych przychodów (MRR, średni wzrost o 74%), a 1/3 z nich podwoiła lub nawet je potroiła. Całkowita liczba pobrań gier startupów, które wzięły udział w akceleratorze wzrosła o 76 mln i osiągnęła prawie 767 milionów pod koniec kwietnia 2020. Przy tym liczba aktywnych użytkowników zwiększyła się o 11 milionów (89%), a w przypadku firm, które osiągnęły największy sukces, odnotowano nawet 200-krotny wzrost w tym zakresie.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x