Ważenie pasażerów może zostać wprowadzone przez linie lotnicze

Federalna Administracja Lotnicza (FAA) może wprowadzić ważenie pasażerów przed lotem. Jest to związane z obawami o przeciążenie samolotów związane z postępującą otyłością pasażerów.

Wszyscy, którzy lecieli choć raz samolotem wiedzą, że przed lotem ważone są bagaże główne i podręczne. Te ostatnie muszą jeszcze często zmieścić się w ograniczeniu wielkościowym. Pasażerowie do tej pory nie byli ważeni. Zdarzały się jednak przypadki, w których otyli pasażerowie musieli wykupić dodatkowe miejsce obok własnego, żeby podróż w ogóle była możliwa. Hawaiian Airlines ważyła swoich pasażerów, co skończyło się skargą i wszczęciem postępowania.

Takie sytuacje wywoływały sporo kontrowersji, szczególnie w przypadkach osób chorobliwie otyłych, które nie mieściły się na jednym standardowym fotelu lotniczym. Zarzucano liniom nieżyczliwość, dyskryminację i niejednokrotnie sprawy rozstrzygały spory sądowe.

Ważenie pasażerów przed lotem

Do tej pory wagę pasażerów w samolocie określano statystycznie. Uśredniano wagę pasażera i mnożono przez ich liczbę. Niestety ludzie przybierają na wadze. Różne instytucje dodatkowo informują, że pandemia COVID-19 i przymusowe lockdowny także wpłynęły na przybranie kilku dodatkowych kilogramów przez sporą część ludzi.

Federal Aviation Administration (FAA) zastanawia się nad wcześniejszym podejściem do szacunkowego określania wagi pasażerów w samolotach. Ważenie bagaży jest standardem, ale ludzi do tej pory nie ważono. Jednakże każdy dodatkowy kilogram u każdego z pasażerów przekłada się już na setki kilogramów ogólnie. To może wpływać na stabilność samolotu w powietrzu, a także przy starcie i lądowaniu. Jednym słowem bezpieczeństwo podróżnych jest zagrożone.

W związku z tym FAA rozważa, czy ważenie pasażerów przed lotem nie powinno być wprowadzone na terenie USA oraz w portach lotniczych, z których samoloty wylatują na lotniska w USA.

Według raportu AirInsight, FAA wydała nowy regulacyjny okólnik dla przemysłu lotniczego w kraju. Porusza w nim temat dotyczący konieczności dokładniejszego obliczania masy całkowitej statków powietrznych. Chodzi o towary i bagaże przewożone w lukach, produkty zabierane na pokład, a także ludzi wchodzących do samolotu.

Raport wskazuje na to, że National Center for Health Statistics donosi o fakcie, że ponad 30 proc. osób w wieku ponad 20 lat jest otyłych. FAA sugeruje delikatne podejście do kwestii wypełniania ankiet dotyczących wagi pasażerów, którzy do badania powinni być wybierani losowo. Każdy ma prawo odmówić takiego badania. Jeśli się zgodzi, to wszelkie dane dotyczące jego wagi powinny być ukryte i zachowane jako poufne.

Dotychczas średnia waga pasażera określana była na 170 funtów (77,11 kg) latem i 179 funtów (81,19 kg) zimą. Nowe wytyczne nakazują przyjęcie wagi pasażerów na 190 funtów (86,18 kg) latem i 195 funtów (88,45 kg) zimą. W zimie uwzględnia się nie tyle wzrost wagi pasażera, ale dodatkową odzież, którą nosi.

Źródło: AirInsightGroup

Dodaj komentarz