Volvo Ride Pilot – nowy system autonomicznej jazdy będzie dostępny w Kalifornii
Nienadzorowana funkcja autonomicznej jazdy Volvo Ride Pilot zostanie udostępniona klientom w stanie Kalifornia. Firma chce dzięki niej zapewnić użytkownikom większy komfort podróżowania, a także bezpieczeństwo, z którego marka ta słynie.
„Z dumą ogłaszamy planowaną w Stanach Zjednoczonych premierę naszej pierwszej w pełni nienadzorowanej funkcji autonomicznej jazdy, ponieważ staramy się ustanowić nowy branżowy standard autonomii bez narażania bezpieczeństwa. Posiadanie zupełnie nowego oprogramowania AD firmy Zenseact i standardu LiDAR firmy Luminar w naszym nowym, w pełni elektrycznym SUV-ie, zmienia zasady gry dla samochodów Volvo, a także dla bezpieczeństwa motoryzacyjnego i jazdy autonomicznej” – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars.
Usługa czeka na weryfikację przez odpowiednie organy w USA i będzie dostępna w formie subskrypcji w najnowszym, flagowym SUV-ie Volvo, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Będzie to kolejna nowość po wprowadzeniu na drogi USA autonomicznych ciężarówek, które Volvo opracowuje z firmą Aurora.
Volvo Ride Pilot – nowy system autonomicznej jazdy
System autonomicznej jazdy Volvo Ride Pilot pozwoli, aby kierowcy będą mogli wykorzystać czas podczas jazdy na drugorzędne czynności, takie jak czytanie, pisanie, praca lub spotkania towarzyskie, a nie prowadzenie auta. Ta funkcja może również pomóc kierowcom dotrzeć do celu wypoczętymi i naładowanymi energią. Wszystko przez zmniejszenie napięcia psychicznego, które może towarzyszyć prowadzeniu pojazdu, zwłaszcza w korkach lub w dużym natężeniu ruchu.
System autonomicznej jazdy Volvo Ride Pilot został opracowany w kooperacji z firmą Zenseact, która tworzy oprogramowanie do pojazdów autonomicznych.
System będzie cały czas rozwijany, a aktualizacje będą wgrywane zdalnie i automatycznie.
Prócz oprogramowania ważne są także LiDAR wysokiej rozdzielczości firmy Luminar, który wspomagany jest przez pięć radarów, osiem kamer i szesnaście czujników ultradźwiękowych.
„Wizją firmy Luminar jest zapewnienie bezpieczeństwa i autonomii nowej generacji. Już teraz widzimy, jak to się urzeczywistnia wraz z wprowadzeniem pierwszego pojazdu na nową platformę Volvo. Dzięki Luminarowi ich następny SUV ma szansę stać się najbezpieczniejszym pojazdem na drodze” – powiedział Austin Russell, założyciel i dyrektor generalny Luminar Technologies.
System Volvo Ride Pilot będzie standardowo dostępny w nadchodzącym w pełni elektrycznym SUV-ie Volvo Cars. Zostanie on jednak udostępniony klientom dopiero po przejściu rygorystycznej weryfikacji i testów, które określą, czy jest on bezpieczny do stosowania na autostradach w wielu różnych warunkach pogodowych i nietypowych sytuacjach.
Volvo Ride Pilot testowany w Szecji i USA
Aby zebrać dane do procesu weryfikacyjnego, system Volvo Ride Pilot testowany jest na drogach w Szwecji. W połowie tego roku firma zamierza rozpocząć testy na drogach w Kalifornii, gdzie klimat, warunki ruchu i ramy prawne stwarzają sprzyjające warunki do wprowadzenia autonomicznej jazdy.
„Dostarczenie nowego standardu bezpieczeństwa dla przemysłu wymaga poziomu rygorystycznych testów i weryfikacji, które będą się rozszerzać na całym świecie. Oprogramowanie Zenseact AD odgrywa kluczową rolę w tym nowym standardzie oraz w dążeniu do zerowej kolizji” – powiedział Ödgärd Anderson, dyrektor generalny Zenseact.
Źródło: Volvo, Zenseact, Luminar
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.