Antywirus Avira powoduje zawieszanie się komputerów z systemem Windows

Od piątku wielu użytkowników systemu Windows zgłasza problem polegający na zawieszaniu się komputerów krótko po uruchomieniu. Jest on związany z wadliwą aktualizacją oprogramowania. Według raportów w serwisie Reddit i forach Avira dotknięte komputery zwykle uruchamiają się poprawnie, ale po około 20 sekundach od startu antywirusa cały system kompletnie się zatrzymuje. Jedynym sposobem na restart jest fizyczny reset maszyny, co niewiele daje, bo po ponownym uruchomieniu sytuacja się powtarza.

Jeden z użytkowników dotkniętych problemem pisze:

Od 8 grudnia 2023 r. Zablokowany pierwszy notebook Windows, drugi 10 grudnia. Windows działa tylko kilka minut, po tym każdy program jest zablokowany !!!
NIESAMOWITE !!!!
odinstalowywałem wszędzie…

Avira

Inny dodaje w osobnym wątku:

Od 7 grudnia 2023 roku komputery w naszej sieci firmowej zostały zablokowane, co oznacza, że ​​czasami logowania użytkowników są w ciągłej pętli lub w przypadku aktywacji procesu system zawiesza się (nie można uruchomić menedżera zadań). Połączenie sieciowe jest zablokowane, komputer pokazuje połączenie internetowe, ale nie można wykonać polecenia ping na komputerze. Rozwiązanie: Uruchom WIN w trybie awaryjnym, odinstaluj AVIRA! Po ponownej instalacji natychmiast wyłącz funkcję zapory sieciowej.

Antywirus Avira da się usunąć jedynie w trybie awaryjnym

Jak widać osoby, które napotykały ten problem, odkryły, że jedynym rozwiązaniem jest odinstalowanie Avira po uruchomieniu systemu w trybie awaryjnym – tu linkujemy oficjalną stronę Microsoftu, na której znajdziecie informację, jak to zrobić.

laptop ge2ea6e92d 1920

Firma potwierdziła problem z wadliwą aktualizacją po kontakcie ze strony redakcji serwisu BleepingComputer i potwierdza, że ​​jest on badany, a programiści pracują nad rozwiązaniem.

Aktualizacja Avira powoduje problemy z uruchamianiem procesów Windows 10 i Windows 11. Powodowane są one przez wewnętrzną zaporę i pojawiają się jedynie w rzadkich sytuacjach”, poinformowała firma w odpowiedzi na pytania BleepingComputer.

Problem został po raz pierwszy zgłoszony w piątek, 9 grudnia, a aktualizacja została wdrożona w poniedziałek, 11 grudnia – powinna ona automatycznie naprawić problem. Jeśli komputer nie otrzymał aktualizacji, użytkownicy mogą skontaktować się z zespołem wsparcia Avira w celu uzyskania pomocy.

Źródło: BleepingComputer

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x