LG Electronics będzie konkurencją dla Netflixa, Disney+ i innych platform streamingowych?
LG Electronics ogłosiła dzisiaj swoje plany przekształcenia się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej. W ramach tego procesu firma zamierza dostarczać swoim klientom usługi i starannie dobrane treści za pomocą swoich produktów, takich jak telewizory LG OLED i LG QNED.
Ogłoszenie tej nowej strategii miało miejsce podczas webOS Partner Summit 2023, wydarzenia, które zgromadziło twórców treści, dostawców, deweloperów i przedstawicieli branży z ponad 30 krajów, odbywającego się w LG Sciencepark w Seulu w Korei Południowej.

LG zamierza przekształcić się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej, która oferuje unikalne treści i usługi podnoszące jakość życia klientów. Transformacja ta nie byłaby możliwa, gdyby nie pozycja LG jako lidera w dziedzinie telewizorów OLED przez ostatnich dziesięć lat oraz innowacyjna technologia zastosowana w platformie webOS Smart TV – Park Hyoung-sei, Prezes LG Home Entertainment Company, przemawiając na webOS Partner Summit 2023.
Firma LG Electronics chce wykorzystać swoją platformę webOS Smart TV do dostarczania treści i usług nie tylko na swoich telewizorach, ale także na urządzeniach innych producentów. Planuje też rozszerzenie obecności webOS na różne kategorie produktów. Przewiduje się, że w ciągu 3 lat dostępnych będzie ponad 300 milionów urządzeń z tym systemem.
LG dąży do rozwoju swojego ekosystemu poprzez wprowadzenie systemu webOS do różnych produktów, takich jak projektory, sprzęt digital signage czy systemy informacyjno-rozrywkowe w samochodach. Firma zwiększa również liczbę partnerów korzystających z rozwiązania webOS Hub i stale ulepsza platformę, dodając nowe funkcje i treści.

LG Electronics będzie aktualizować nawet starsze modle telewizorów
Firma LG obiecuje też aktualizacje systemu webOS, nawet dla starszych modeli telewizorów, aby zapewnić użytkownikom dostęp do najnowszych funkcji. Ponadto inwestuje w rozwój treści i usług oraz współpracuje z partnerami, aby wprowadzać nowe technologie, takie jak technologia Prime Video (niskie opóźnienie przesyłania obrazu i dźwięku).
LG Electronics zamierza również wprowadzić innowacje w obszarze wyszukiwania i rekomendacji treści opartych na sztucznej inteligencji oraz umożliwi korzystanie z głosowego interfejsu użytkownika. LG Channels, bezpłatna platforma streamingowa, oferuje coraz więcej treści i zdobywa coraz większą popularność.
Firma planuje również inwestować w rozwój smart TV poprzez kształcenie nowych deweloperów i współpracę z instytucjami akademickimi. Ogólnie firma stawia na podejście zorientowane na klienta, które ma zapewnić spersonalizowane doświadczenia i produkty dostępne dla wszystkich.
Źródło: informacja prasowa

Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.