Człowiek 4.0 – ludzie w świecie nowych technologii

Konferencja SI-Customer Day – Człowiek 4.0 – coraz bliżej. Ponieważ mamy „Rok Lema” motywem przewodnim będzie miejsce człowieka w sercu cyfrowej transformacji. To już drugie takie spotkanie, odbywające się online. Organizatorzy zapewniają, że nie będzie się ono różnić od tych, które miały miejsce przed pandemią. Co najważniejsze, dzięki nowoczesnym technologiom może w nim wziąć udział praktycznie każdy.

Nowoczesne technologie, sztuczna inteligencja, wszystko to, co w skrócie nazywamy Przemysłem 4.0, coraz mocniej wchodzą do polskich przedsiębiorstw. Świat zmienia się na naszych oczach i w dobie pandemii digitalizacja przyspieszyła jeszcze mocniej. Roboty, inteligentne systemy zarządzania, aplikacje przejęły część obowiązków, które leżały po stronie pracowników. Dzięki temu firmy mogły w miarę normalnie funkcjonować. Choć postępem technologicznym zapewniamy sobie przewagę konkurencyjną, to warto zastanowić się nad rolą człowieka w tym procesie – mówi Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting.

Miejsce człowieka w procesie automatyzacji i cyfryzacji to główny wątek wydarzenia, które odbędzie się 15 czerwca. Konferencja Człowiek 4.0 będzie prowadzona całkowicie online, a rejestracja chętnych jest już trwa i odbywa się poprzez stronę internetową: czlowiek.czteryzero.pl.

Jest to jedenasta edycja SI-Customer Day, czyli corocznej konferencji organizowanej przez SI-Consulting – firmę specjalizującą się we wdrożeniach rozwiązań IT, które wspierają zarządzanie i optymalizują procesy biznesowe przedsiębiorstw. W tym roku swoistym patronem wydarzenia jest Stanisław Lem, pisarz, wizjoner, futurolog. Przypomnijmy, że Sejm RP uznał 2021 rok „Rokiem Lema”.

Człowiek 4.0

Przechodząc na rozwiązania Przemysłu 4.0 stawiamy na cyfryzację i automatyzację, co często budzi niepokój pracowników. Warto jednak zauważyć, że wiele miejsc pracy charakteryzuje się powtarzalnością zadań, czyli wielokrotnym wykonywaniem podobnych czynności. W konsekwencji na swojej drodze coraz częściej spotykamy osoby, które są sfrustrowane i narzekają na nużący charakter powierzonych im obowiązków. Jako pracodawcy musimy zastanowić się, jak, wykorzystując nowoczesną technologię, zadbać o rozwój pracowników – podkreśla Wala.

Jak technologia może pomóc przedsiębiorcom?

Podczas konferencji Człowiek 4.0 nie zabraknie okazji do przyjrzenia się temu, jak technologia może służyć przedsiębiorcom. Prelegenci podzielą się wnioskami, jakie aspekty muszą być uregulowane zanim innowacyjny produkt wejdzie na rynek. Będą też debatować o tym, czym powinna charakteryzować się technologia, która wspiera zarządzanie biznesem i ludźmi.

Pod koniec merytorycznej części konferencji pochylimy się nad myślą patrona konferencji i zastanowimy czym właściwie jest dla nas robot? Co ma to słowo wspólnego z człowiekiem? Jak powstało? To Stanisław Lem wpłynął na rozumienie tego terminu, z drugiej jednak strony w centrum wszystkiego stawiał zawsze człowieka – podkreśla Paweł Wala.

Na liście gości specjalnych konferencji Człowiek 4.0 znajdują się eksperci wysokiej klasy: Thomas Duschek, prezes zarządu SAP Polska, Anna Streżyńska, prezes Zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji czy Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel. Głos zabiorą również m.in. Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski i dyrektor generalny Star Sailors League, a całość współprowadzić będzie dr Maciej Kawecki, ekspert w dziedzinie nowych technologii i prezes Instytutu Lema.

Nie zapominamy też o potrzebach „serca”, więc naszych gości będziemy zachęcać do wsparcia „Szlachetnej Paczki” – podkreślają organizatorzy. Aby wziąć udział w wieczornej części konferencji należy w procesie rejestracji zaznaczyć odpowiedni checkbox.

Dodaj komentarz