Kierowcy Uber i Bolt muszą mieć licencję, tak jak taksówkarze

Kierowcy Uber i Bolt muszą mieć licencję, tak jak taksówkarze

1 października 2020 3 przez Maciej Lewczuk

Od 1 października kierowcy pracujący pod szyldami firm Uber i Bolt muszą mieć licencję. Ich auta mają być oznaczone jako TAXI.

Skończył się okres przejściowy, który obowiązywał od 1 stycznia 2020 roku, gdy w życie weszły przepisy regulujące obowiązki firm świadczących usługi przewozu osób autami osobowymi.

LexUber wchodzi w życie

Przepisy nakazujące osobom pracującym jako kierowcy w Uber i Bolt posiadanie licencji i oznaczenie samochodów jako TAXI, zwane potocznie LexUber wchodzą w życie z dniem 1 października 2020 roku.

Wymogi postawione przez ustawę zapewne sprawią, że liczba kierowców w firmach operujących poprzez platformy UberBolt znacznie się zmniejszy. Część utrzymujących się głównie z przewozu osób zapewne postara się zdobyć licencje, ale większość raczej tego nie zrobi.

Dodatkowym wymogiem jest odpowiedni zapis w dokumentach samochodu, który stwierdza, że auto było wykorzystywane jako taksówka.

Ceny przejazdów i czas oczekiwania

Skoro na rynku pozostaną tylko kierowcy dysponujący licencjami, zapewne ilość dostępnych taksówek znacznie się zmniejszy. Przez deficyt pracowników będzie na ulicach miast mniej aut przewożących pasażerów. To sprawi, że będzie trudniej znaleźć wolne auto, a czas oczekiwania na taksówkę wydłuży się.

Wszelkie zmiany wpłyną także na podwyżkę cen. Usługi , które do tej pory bywały bardzo tanie, podrożeją. Spekuluje się, że w niektórych przypadkach ceny pójdą wszędzie do góry o połowę, a może i wyżej, mimo iż Uber i Bolt deklarują, że cen nie podniosą.