Q&A BOT Emplocity to chatbot do komunikacji z kandydatami do pracy

Q&A BOT firmy Emplocity został stworzony w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami. Chatbot do komunikacji z kandydatami do pracy powstał dzięki współpracy z klientami firmy i jest bezpośrednią odpowiedzią na ich oczekiwania.

Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Q&A BOT Emplocity jest w stanie zapewnić automatyczne odpowiedzi w średnio 80 proc. zapytań trafiających do rekruterów. Dzięki niemu proces rekrutacji będzie mniej obciążający dla działów HR.

Chatbot terapeutyczny Emplocity

Niedawno pisaliśmy o firmie Emplocity, której jednym z flagowych produktów jest chatbot terapeutyczny. Innowacyjny w skali świata chatbot powstaje dzięki współpracy z Laboratorium Neuronauki Emocji i Centrum Transferu Wiedzy.

Narzędzie wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji i zaawansowane procesy uczenia maszynowego. Jest przeznaczone do wspierania młodych osób, doświadczających stanów depresyjnych i lękowych. Rozwiązanie ma zacząć działać w drugiej połowie 2022 roku.

Q&A BOT – chatbot do komunikacji z kandydatami do pracy

Kolejnym produktem Emplocity, który ma ułatwić pracę firm, w tym głównie działów HR, jest Q&A BOT.

„Technologia, którą wykorzystaliśmy tworząc Q&A BOTA, opiera się na silniku konwersacyjnym. Rozumie on pytania zadane przez użytkownika i przetwarza je na język zrozumiały dla maszyny – robota. Robot odnajduje właściwą informację w bazie wiedzy, przekłada ją na język ludzki i udziela odpowiedzi. Cały proces trwa ułamek sekundy, a jego skuteczność wynika z rozumienia i przetwarzania naturalnego języka i intencji pytającego. Dzięki sztucznej inteligencji mechanizm cały czas się uczy i rozwija, tak, by z czasem odpowiadać poprawnie na coraz bardziej skomplikowane kwestie” – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Chatbot Q&A BOT do komunikacji wykorzystuje stronę internetową, która jest tworzona indywidualnie dla każdego klienta. Po zainicjowaniu rozmowy kandydat w sposób anonimowy może zapytać o dowolne interesujące go kwestie związane z pracą. Może poznać specyfikę poszczególnych firm, zapytać o benefity, ścieżkę kariery czy sposób aplikowania.

Co dzieje się w przypadku, gdy odpowiedzi nie ma w bazie?

Jeżeli zainteresowana osoba zada pytanie, na które chatbot nie zna odpowiedzi, ten może przesłać je do odpowiedniego pracownika danej firmy. Szybko uzyska odpowiedź bezpośrednio od niego w oknie chatu, poprzez e-mail lub SMS.

„Klienci korzystający z naszych innych rozwiązań chatbotowych dla HR’u wskazywali, że kolejnym, bardzo czasochłonnym zadaniem w trakcie rekrutacji jest odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów. Znamy firmy, które dostają kilkadziesiąt zapytań dziennie i systematycznie na nie odpowiadają, angażując swoje zasoby ludzkie. Szybka, bezpośrednia i personalizowana komunikacja z kandydatami jest dla nich ważnym aspektem budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Jednak konieczność delegowania pracownika, który przez kilka godzin dziennie odpowiada na proste pytania to zwyczajna strata czasu i pieniędzy. Zdecydowaliśmy, że wesprzemy ich w tym obszarze. Tak powstał Q&A BOT” – wyjaśnił Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Dzięki chatbotowi Q&A BOT kandydat może rozmawiać z firmą w dowolnym czasie, gdyż system działa 24 godziny na dobę. Może to zrobić z dowolnego miejsca i urządzenia, po polsku lub po angielsku. Dzięki niemu uzyska sprawdzone, rzetelne informacje oraz odpowiedzi na pytania. Zespoły HR oszczędzają natomiast czas dotychczas poświęcany na odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów oraz zyskują bardziej świadomych, lepiej przygotowanych aplikujących.

Źródło: Emplocity

Dodaj komentarz