Polkomtel i PTK Centertel ukarane

Naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników podstawą kar nałożonych na dwóch operatorów sieci komórkowych.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w drodze decyzji administracyjnych nałożył na Polską Telefonię Komórkową Centertel karę pieniężną w wysokości 900.000 zł a na Polkomtel karę pieniężną w wysokości 450.000 zł.

Naruszanie Polkomtela polega na nie zamieszczaniu w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych postanowień wymaganych przez art. 56 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego: zakresu świadczonych usług, w tym danych o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych; zakresu obsługi serwisowej; czasu trwania umowy oraz warunków przedłużenia i rozwiązania umowy; wysokości kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej; trybu postępowania reklamacyjnego; informacji o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.

W przypadku PTK Centertel naruszanie przepisów prawa polega na nie zamieszczaniu w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych postanowień wymaganych przez art. 56 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego oraz na niezgodnym z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej określeniu w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych trybu postępowania reklamacyjnego.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x