„Internet z widokiem na…” – kampania wizerunkowa WP

4 września 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Dzisiaj rusza ogólnopolska kampania wizerunkowa Wirtualnej Polski.

Kampanię oparto na zabawie kontekstem – wszystkie wykorzystane w kampanii hasła i layouty reklamowe, nawiązują do sytuacji, w której odbiorca przekazu aktualnie się znajduje. Siła kampanii polega na aktywnym wykorzystaniu mediów niestandardowych. Media tradycyjne i tradycyjne nośniki reklamowe (wykorzystane jednak w sposób nietuzinkowy) stanowią jej wsparcie.

Wśród nośników niestandardowych WP wymienia: lustra w przebieralniach sieci odzieżowych; drzwi wejściowe do przedziałów i zagłówki foteli w pociągach; krzesła w kinach; witryny sklepowe i kartki typu „free postcards” rozdawane w blisko 200 najpopularniejszych klubach oraz restauracjach w Trójmieście, Warszawie i Krakowie.

Wszystkie hasła „Internet z widokiem na…” nawiązują jednocześnie do serwisów Wirtualnej Polski (…na rozrywkę – serwisy rozrywkowe, …na info – Wiadomości, …na rynek – serwisy biznesowe). W komunikacji offline nawiązanie to jest abstrakcyjne, w bardziej konkretne zamienia się w komunikacji online, gdzie poszczególne hasła przekierowują do ściśle określonych serwisów WP. Ich wygląd współgrać będzie z wizualną linią kampanii.
„Grupa wiekowa, do której chcieliśmy dotrzeć z przekazem, jest grupą wyjątkowo trudną, bo sceptycznie nastawioną do komunikatów reklamowych. Jeżeli dołożymy do tego postępujący spadek efektywności tradycyjnych mediów, wybór mógł być tylko jeden: kampania oparta na tzw. mediach ambientowych” – mówi Natalia Hatalska, Kierownik Zespołu Komunikacji Wirtualnej Polski – „Chcieliśmy dotrzeć do użytkownika z komunikatem o WP w miejscu i o czasie, w którym się tego nie spodziewa. To znacznie zwiększa zapamiętywalność reklamy.”