Home.pl rozszerza współpracę z Google

27 czerwca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Home.pl i Google przedłużyły o rok umowę dotyczącą współpracy w zakresie wzajemnej promocji usług internetowych. Dzięki niej użytkownicy usług serwerowych home.pl (Business Starter, Business Server, Business Server PRO) będą nadal otrzymywać darmowe kupony o wartości 200 zł do wykorzystania na reklamę w najpopularniejszej światowej wyszukiwarce internetowej Google oraz wybranych portalach i serwisach informacyjnych.

„Tysiące polskich firm zareklamowało się bezpłatnie w Internecie dzięki wspólnej akcji home.pl i Google. Większość z nich zrobiła to pierwszy raz dzięki czemu miała możliwość praktycznego sprawdzenia jej efektywności. Zakres współpracy z Google będzie sukcesywnie rozszerzany” – mówi Piotr Kapcio, dyrektor marketingu home.pl

Współpraca obu firm rozpoczęła się w grudniu 2005 roku i była pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem Google w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanym we współpracy z lokalnym partnerem. Firmy przygotowują obecnie nową ofertę usług Google dla użytkowników usług serwerowych home.pl. Zostaną one zaprezentowane w trzecim kwartale bieżącego roku.




Oferowane przez home.pl kupony promocyjne umożliwią darmowe wykorzystanie usługi Google AdWords. Jest to forma reklamy tekstowej wykorzystującej efektywną technologię wyszukiwania kontekstowego na podstawie zdefiniowanych przez użytkownika słów kluczowych. Moduły reklamowe wyświetlane są obok lub nad rezultatami wyszukiwania na stronach Google oraz Google Groups (grupy dyskusyjne) i Google Directory (katalog serwisów WWW).

„Współpraca z liderem polskiego rynku usług hostingowych umożliwiła nam dotarcie z usługami Google do najbardziej perspektywicznego segmentu rynku – małych i średnich firm. Nasza marka stała się jeszcze lepiej rozpoznawalna, znacznie wzrosła też wiedza przedsiębiorców o komercyjnych usługach dostępnych w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej świata” – mówi Artur Waliszewski, country manager Google w Polsce.