Hestia wprowadza pierwsze w Polsce polisy on-line

31 stycznia 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Pełna obsługa polis ubezpieczeniowych przez Internet i możliwość zgłoszenia szkody on-line 24 godziny na dobę to tylko niektóre z funkcji pierwszego w Polsce internetowego eKonta ubezpieczeniowego. Nową usługę wprowadziło na rynek Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA. Usługa eKonto dedykowana jest klientom indywidualnym, którzy zawarli umowę ubezpieczenia (polisy majątkowe) z STU Ergo Hestia SA po 1 stycznia 2009 roku.

Platforma pozwala zarządzać posiadanymi ubezpieczeniami – umożliwia
aktualizowany na bieżąco wgląd w posiadane polisy, modyfikowanie danych
osobowych, zgłaszanie sprzedaży samochodu on-line, wystawianie
zaświadczeń o przebiegu ubezpieczenia. eKonto to również dostęp do
internetowych płatności za polisy, które można realizować dowolną kartą
kredytową lub przelewem elektronicznym. System eKonta pozwala na
opłacanie kilku rat z różnych polis za pomocą jednego przelewu.

eKonto jest kolejnym narzędziem do realizacji naszej strategii lidera
obsługi posprzedażowej. Innowacyjność wirtualnej platformy wiąże się
przede wszystkim z systemem likwidacji szkód. Klient ma do dyspozycji
kilkadziesiąt interaktywnych, maksymalnie uproszczonych wniosków
zgłoszenia szkody on-line. Tej operacji może dokonać z dowolnego
miejsca na świecie 24 godziny na dobę
– mówi Jarosław Piątkowski,
członek Zarządu Grupy Ergo Hestia. – Dzięki Internetowi klient na
bieżąco monitoruje przebieg likwidacji zgłoszonej szkody on-line.
Poprzez sieć uzyskuje decyzję o wypłacie odszkodowania. Proste szkody
są likwidowane bez odchodzenia od komputera, na podstawie skanów
dokumentów
.

eKonto zapewnia równocześnie kontakt z doradcami ubezpieczeniowymi
Grupy Ergo Hestia. Spotkania umawiane są poprzez Internet, a za
pośrednictwem wiadomości SMS czy e-mail klient otrzymuje przypomnienia
o ważnych terminach związanych z polisami i szkodami (informacja o
pojawieniu się decyzji szkodowej, zbliżający się termin zapłaty
kolejnej raty lub końca okresu ubezpieczenia). W eKoncie istnieje także
możliwość rezygnacji z korespondencji papierowej.

 

Główne cechy usługi:

  • Obsługa szkody
    • wgląd on-line w stan likwidacji szkody
    • decyzja o wypłacie odszkodowania przez Internet
    • formularze zgłaszania szkodya
    • likwidacja prostych szkód bez wychodzenia z domu
  • Obsługa polisy
    • aktualizowany na bieżąco wgląd w posiadane polisy
    • dane osobowe pod pełną kontrolą klienta
    • możliwość modyfikacji danych kontaktowych on-line
    • zgłoszenie sprzedaży samochodu on-line
    • wystawianie zaświadczeń o przebiegu ubezpieczenia przez Internet
  • Płatności
    • dowolną kartą kredytową lub przelewem elektronicznym
    • kilka rat z różnych polis w jednym przelewie
    • potwierdzenie płatności natychmiast po wykonaniu przelewu
  • Kontakt
    • zaaranżowanie spotkania z doradcą
    • przypomnienie o ważnych terminach przez sms i e-mail
    • możliwość rezygnacji z korespondencji papierowej


Źródło: Hestia