Google+ Pages dla firm

12 listopada 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Google+ ma nową usługę – pozwala tworzyć strony dla fanów, podobne do "fanpage" na Facebooku. Mimo niewielkiej liczby zarejestrowanych użytkowników nowe strony powstają jak grzyby po deszczu. To świetny moment, by utworzyć również własną – dla firmy, marki, produktu, usługi lub miejsca.

Google+ Pages wyglądają jak zwykłe profile użytkowników, jednak oprócz dodawania ich do kręgów można dawać rekomendacje +1 (co nie skutkuje lawiną postów, jak "lubienie" na Facebooku) oraz udostępniać. Regulamin usługi nie pozwala wykonywać pewnych działań promujących firmę czy markę – uruchamiać konkursów, loterii, rozdawać kuponów rabatowych itp. Można jedynie umieszczać odsyłacze do stron zawierających takie treści.

Bezpośredni dostęp do firmowych stron w Google+ daje funkcja Direct Connect. To nic innego, jak możliwość wyszukania nazwy poprzedzonej plusem, np. +Angry Birds (za to znak "+" nie jest już używany w standardowej składni wyszukiwania w Google). Po wejściu na stronę można ją dodać do kręgów i udostępnić. Warto zauważyć, że domyślne kręgi dla firm są inne, niż dla użytkowników prywatnych – to m.in. Klienci, VIP oraz Członkowie zespołu, co ułatwia wymianę informacji wewnątrz firmy i w jej otoczeniu biznesowym.

Ze względu na małą liczbę użytkowników oddziaływanie stron Google+ Pages na rynek jest obecnie znacznie słabsze niż stron na Facebooku. Również ich funkcjonalność jest mniejsza, ale z czasem na pewno będą pojawiać się kolejne możliwości. Dlatego warto utworzyć stronę, zanim ktoś inny nie "ukradnie" nam nazwę, bo Google nie weryfikuje prawa do posługiwania się nią.

Google+ Pages

Przy tworzeniu strony trzeba pamiętać, że integruje się ona na stałe z kontem prywatnym, z którego jest zakładania. Zatem osoby, które nie chcą łączyć konta prywatnego z firmowym powinny zarejestrować nowe konto w Google. Tym bardziej, że obecnie administratorem strony, upoważnionym do dokonywania na niej zmian, może być tylko jedna osoba.

Użytkownik posiadający wiele stron może łatwo przełączać się między nimi, by dodawać wpisy, komentarze i powiadomienia w imieniu konkretnej strony. Również w tym przypadku trzeba bardzo uważać, by nie zamieścić wpisów na niewłaściwej stronie, np. firmowej zamiast prywatnej.