Ford i BMW inwestują 130 mln dolarów w akumulatory półprzewodnikowe

Ford i BMW wspólnie inwestują 130 mln dolarów w firmę Solid Power. Budowa małych, lekkich i pojemnych akumulatorów to dziś główny sposób na obniżenie kosztów produkcji pojazdów elektrycznych. Nie bez znaczenia jest też to, że akumulatory półprzewodnikowe można naładować w kilkanaście minut.

Kapitał jest dla nas naprawdę ważny. Stanowi podstawę do wykonania założeń mapy drogowej. Nasza technologia musi teraz zostać zaakceptowana jako źródło energii w samochodach i w niedalekiej przyszłości trafi do pojazdów – powiedział w wywiadzie Doug Campbell, szef i współzałożyciel Solid Power.

Ford i BMW Solid Power
Ogniwa półprzewodnikowe do akumulatorów dla BMW Group i Ford Motor Company. Produkt powstał na pilotażowej linii produkcyjnej Solid Power w Kolorado.

Technologia akumulatorów półprzewodnikowych pozwala na zastąpienie płynnego elektrolitu lub żelu materiałem stałym. Oferuje większą gęstość energii i bezpieczeństwo ze względu na brak łatwopalnych komponentów. Akumulatory Solid Power mogą zgromadzić 50% więcej energii niż obecne konstrukcje litowo-jonowe. Z drugiej strony, są one znacząco droższe. Nie wiemy też, jak realnie wygląda trwałość takich ogniw. Największym wyzwaniem jest jednak opracowanie przemysłowych metod produkcji, bo tylko one mogą przyczynić się do popularyzacji tej technologii.

Ford zainwestował w Solid Power już wcześniej wraz z Volt Energy i Hyundai Motor Co. I Samsung Electronics. Była to jednak transza wielokrotnie mniejsza niż ta zapowiedziana w poniedziałek, bo zamknęła się kwotą 26 milionów dolarów. Od teraz oba koncerny motoryzacyjne będą posiadać podobną liczbę udziałów.

Pracowaliśmy z kilkunastoma różnymi startupami w tej branży. Największe wrażenie zrobiły jednak na nas postępy, jakie poczyniła firma Solid Power – powiedział Hau Thai-Tang, jeden z szefów operacyjnych Forda.

Ford i BMW muszą się spieszyć, bo Toyota planuje wdrożenie akumulatorów półprzewodnikowych do roku 2025. Rok wcześniej mają pojawić się one w samochodach Volkswagena, który pracuje nad tą technologią wspólnie z QuantumScape.

Źródło: Solid Power

Dodaj komentarz