Rosyjski Avtotor zaprezentował „nowy” samochód Amberauto A5 – to kopia Renault Mobilize Limo!
Kaliningradzki producent samochodów Avtotor (Автотор) zaprezentował pierwszy produkcyjny model nowej marki Amberauto (Амберавто). Musimy przyznać, że prezentuje się o wiele lepiej niż poprzedni „prototyp” firmy, ale mamy wątpliwości co do oryginalności projektu. Naszym zdaniem jest idealną kopią zaprezentowanego kilka lat temu samochodu Ezoom Yi lub jego europejskiego odpowiednika Mobilize Limo, produkowanego w Chinach przez Jiangling Motors Corporation Group (JMEV) i Mobilize (Renault).
Dane techniczne potwierdzają nasze podejrzenia. Długość wynosi 4675 mm, szerokość – 1835 mm, a wysokość – 1480 mm. Rozstaw osi wynosi 2750 mm. Do tego silnik o mocy 160 KM i 60,2 kWh akumulatora, który ma zapewnić nawet 520 km zasięgu. Wszystko, poza zasięgiem, wygląda jak idealna kopia Mobilize Limo lub Ezoom Yi, czyli samochodu koncernu Renault, który w Europie dostępny jest tylko na wynajem dla firm taksówkarskich. Praktycznie taki sam elektryk dostępny jest w Chinach i części krajów azjatyckich, ale tam można go zwyczajnie kupić.
Avtotor poinformował, że gwarancja na akumulator trakcyjny wynosi 8 lat lub 150 000 km, na pozostałe podzespoły – 3 lata lub 100 000 km.. Produkcja modelu została uruchomiona w fabryce w Kaliningradzie we współpracy z partnerem zagranicznym, którego nazwy na razie nie znamy. Data rozpoczęcia sprzedaży w Rosji oraz cena samochodu również pozostają tajemnicą.
Avtotor rysuje świetlane plany na przyszłość
Firma zamierza również montować dwuosobowe i czterosobowe kompaktowe samochody elektryczne, które będą opracowane na bazie własnych projektów. Szczegóły dotyczące tych pojazdów są na razie nieznane. Patrząc jednak na ofertę JMEV spodziewamy się, że ponownie zobaczymy kopię któregoś z modeli francusko-chińskiego producenta.
Nie jesteśmy w stanie rozstrzygnąć, czy Avtotor uprawia propagandę, prezentując zdjęcia samochodu, który powstał w Chinach, czy też może po prostu ukradli projekt. Trzecia możliwość nie mieści nam się w głowach, bo wymagałaby współpracy między Renault a rosyjską firmą. Skontaktowaliśmy się z przedstawicielem firmy Renault z prośbą o komentarz i opublikujemy go tu, gdy tylko otrzymamy odpowiedź.
Źródło: Avtotor, Renault, JMEV, Mobilize
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.