Aion LX Plus łamie barierę 1000 km zasięgu na jednym ładowaniu
Chiński Aion LX Plus skradł piątkowe show na otwarciu targów Guangzhou International Auto Show. GAC, producent pojazdu deklaruje, że za to osiągnięcie odpowiada akumulator wyprodukowany w nowej technologii.
Aion LX Plus jest reklamowany jako pierwszy na świecie, masowo produkowany samochód elektryczny, o zasięgu powyżej 1000 km. Wszystko dzięki akumulatorom o pojemności 144,4 kWh, które wykorzystują opatentowaną przez firmę GAC technologię nowego typu anod krzemowych. Pierwsza jej prezentacja odbyła się w kwietniu tego roku, na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Producent zapewnia, że osiągnął dzięki temu 20% redukcję objętości i 14% niższą wagę, w porównaniu z ogniwami podobnej pojemności, ale z anodami grafitowymi.
GAC twierdzi również, że nowa elektroda krzemowa zapewnia poprawę gęstości energii oraz wydajności w niskich temperaturach. Akumulator w Aion LX Plus ma gęstość energii 205 Wh/kg, a zużycie prądu w procedurze CLTC oceniane jest na 4,1 mkWh. Samochód ma napęd na cztery koła i jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 724 KM. Rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Pojazd ma zadebiutować na rynku w styczniu, ale nie znamy jeszcze jego ceny.
Targi w Guangzhou to nie tylko Aion LX Plus
Firma Great Wall Motors zaprezentowała luksusowy samochód elektryczny, który może przejechać 800 km na jednym ładowaniu i 400 km po 10 minutach ładowania. Cena została ustalona na 76,444 dolarów, a GWM chce dzięki temu zdobyć jak największą część rynku.
Arcfox Alpha S firmy BAIC Group to model wyposażony w komponenty i oprogramowanie chińskiego giganta technologicznego Huawei. Według danych producenta, jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.
W 2011 r. sprzedaż nowych pojazdów energetycznych w Chinach nie przekroczyła 10 000 sztuk, ale w zeszłym roku sprzedano ich 1,37 mln, a w okresie od stycznia do października tego roku liczba ta wyniosła 2,54 mln. W tym roku sprzedaż może przekroczyć 3 miliony! Chiński rząd chce, aby w 2025 r. nowe pojazdy elektryczne stanowiły około 20% sprzedaży samochodów. Wygląda jednak na to, że cel ten zostanie osiągnięty wcześniej.
Źródło: Nikkei
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.